Tag archief: consumentenpsychologie

Wanneer je effectieve marketingtechnieken combineert met consumentenpsychologie heb je een gouden basis voor meer online succes. Kennis uit de consumentenpsychologie geeft je namelijk inzicht in denk- en keuzeprocessen van websitebezoekers waarop je kan inspelen.

Websites en webshops worden gebruiksvriendelijker en winstgevender dankzij technieken uit de consumentenpsychologie. Het is een win-win-situatie: je biedt bezoekers een betere gebruikservaring en de conversie zal stijgen doordat je met consumentenpsychologie ook inspeelt op het besluitvormingsproces.

Ben je benieuwd welke technieken uit de consumentenpsychologie je kan inzetten op jouw site? Lees dan onderstaande blogs voor praktische tips en uitleg.

keuzegedrag

3 feiten over keuzegedrag waarmee je de websiteconversie laat stijgen (1/3)

Op een commerciële website draait alles om één ding: het keuzegedrag van bezoekers. Kopen ze bij jou of niet? Alles

Gestaltpsychologie: hoe gebruik je de ‘Wet van continuïteit’ in webdesign?

We zien de wereld in patronen. Dit is een handig trucje van onze hersenen. Wanneer we alles als losse onderdelen

4 tips voor sociale overtuigingskracht in websites

De ‘macht van de massa’. Zo verwoordt de beroemde psycholoog Robert Cialdini het verschijnsel dat mensen geneigd zijn te doen

6 technieken voor optimale overtuigingskracht

Als je over overtuigingskracht praat, dan heb je het automatisch over professor Cialdini. Hij heeft tientallen jaren onderzoek gedaan naar

grootte assortiment

Dichtbij of ver weg? Psychologische afstand bepalend voor ideale grootte assortiment

Stel: je bent van plan vanavond uit eten te gaan en je hebt de keuze tussen twee restaurants. Het ene

Prijspsychologie: zo lijkt een productprijs lager

Dezelfde productprijs kan door een andere schrijfwijze duurder of goedkoper lijken, dit is gebleken uit een onderzoek. Welke aanpassingen moet

Breinstrijd: aankoopgedrag is een afweging tussen pijn en genot

Wie achter de werkelijke behoeften, motieven, voorkeuren en gedachten van consumenten wil komen, moet in het brein kijken.  Aankoopgedrag van

verkoopdeal

Search, experience en credence producten: hoe verkoop je ze het beste?

Verkopers beseffen vaak niet dat hun verkoopkansen hoger of lager worden door hoe zijn de producteigenschappen communiceren naar de consument.

Call-to-actions: niet altijd even effectief

Wat hebben de slogans ‘Just do it’ van Nike en ‘Ontdek ons opnieuw’ van C&A met elkaar gemeen? Juist, ze