ForResult – online marketing partner

Nieuwe update Google – maart 2024

Google heeft in maart 2024 twee belangrijke updates doorgevoerd: de spam update en de core update. 

Deze updates zijn ontworpen om de kwaliteit van zoekresultaten te verbeteren door spam en laagwaardige inhoud te verminderen. Hier is wat u moet weten:

Verbeterde kwaliteit in de ranking
Google’s algoritmen zijn aangepast om nuttigere informatie te tonen en niet-originele inhoud te verminderen.

Nieuwe en verbeterde spambeleid
Om laagwaardige inhoud uit zoekresultaten te houden, zoals verlopen websites die als spamdepots worden gebruikt.

“We verwachten dat de combinatie van deze update en onze eerdere inspanningen gezamenlijk de hoeveelheid niet-originele inhoud in zoekresultaten met 40% zal verminderen,” aldus Elizabeth Tucker van Google.

Wat betekent dit concreet?

Dit betekent dat Google beter in staat is om spam en laagwaardige content te identificeren en te filteren, wat resulteert in hogere kwaliteit en meer relevante zoekresultaten voor gebruikers.

Met deze update zal Google de kwaliteit van de zoekopdrachten en de bruikbaarheid van resultaten verbeteren.

  1. Kwaliteit content

Google versterkt regels om alleen relevante, hoogwaardige content in zoekresultaten te tonen, ongeacht de bron. Pagina’s die geen waardevolle informatie bieden, en gemaakt zijn met als doel zoekresultaten te manipuleren zullen worden afgestraft – ongeacht of het gaat om AI-content, menselijke content of een combinatie daarvan. 

Denk aan pagina’s die doen alsof ze antwoorden hebben op populaire zoekopdrachten, maar geen nuttige inhoud leveren.

  1. Spam 

Websites met een sterke reputatie en een hoge domeinwaarde worden bestraft als ze lage kwaliteit inhoud van derden delen om hun ranking te verbeteren. Dit wordt nu beschouwd als spam en moet voor begin mei worden gecorrigeerd. Hierbij gaat het om inhoud dat is geschreven om hoog te ranken en zonder nauwlettend toezicht van de website-eigenaar, of zoals in Google’s woorden – spam. 

En wat betekent dit voor jouw bedrijf?

Kort gezegd, de focus moet liggen op het creëren van hoogwaardige, originele inhoud. Gelukkig doen wij dit al geruime tijd bij ForResult, dus als klant hoef je je geen zorgen te maken.

In onze werkwijze spelen wij vroeg in op de trends, ontwikkelingen en speculaties in de search engine. Daarnaast zetten wij alléén in op kwaliteit, wat betekent dat we waardevolle content creëren en plaatsen op kwalitatieve websites.

Onze aanpak verzekert dat updates van Google, zoals de update van maart 2024, geen negatieve gevolgen zullen hebben voor jouw zichtbaarheid en rankings. 

Integendeel, door onze focus op kwaliteit kunnen dergelijke updates zelfs de positie van onze klanten versterken.

Bij ForResult houden we altijd rekening met veranderingen in zoekmachines, zo zorgen wij ervoor dat uw bedrijf altijd een stap voor blijft.

Over de auteur

Sarah

Online marketeer met een passie voor psychologie en consumentengedrag. Mijn kennis op het gebied van SEO, SEA, UX, conversieoptimalisatie en marketing psychologie breng ik samen om meer resultaat te behalen met webshops en websites.

Geplaatst in: