Help je klanten met geruststellende bijschriften bij de bestelknop

Wanneer je je klanten eenmaal op je productpagina’s hebt, wil je natuurlijk ook dat zij overgaan tot het kopen van jouw product. Een aantrekkelijke productbeschrijving is hiervoor in de eerste plaats belangrijk. Maar er zijn meer manieren om klanten nét dat laatste zetje te geven om jouw artikel te bestellen, bijvoorbeeld door bepaalde bijschriften in de buurt van je  bestelknop en andere conversieknoppen te plaatsen. Lees hier met welke bijschriften je jouw klanten over de streep trekt.

Stel je klanten gerust

Mensen die online shoppen, moeten op basis van de informatie die hen op een website wordt geboden vaststellen of deze site te vertrouwen is. Bij eventuele vragen is er geen personeel in de buurt dat hen kan helpen. Daarom is het belangrijk dat je klanten op de juiste momenten informatie geeft die eventuele vragen kan beantwoorden en twijfels kan wegnemen. Vooral bij belangrijke beslissingen (zoals het kopen van een product) vinden consumenten zulke geruststellende informatie vaak prettig.

Welke bijschriften?

bijschrift free record shopWelke tekst zet je nu in de buurt van een bestelknop om je klanten gerust te stellen? De snelste manier om hier achter te komen is door te kijken welke vragen je klanten online het meest stellen. Zulke vragen gaan vaak over dingen als de verzendkosten, de levertijd of de garantie op een artikel.  Free Record Shop gebruikt bijvoorbeeld de snelle levertijd als geruststellend bijschrift (zie het voorbeeld hiernaast).

bijschrift bestelknopBied je geen supersnelle levertijd of gratis verzendkosten? Geen probleem, ook logo’s van bekende keurmerken (het Thuiswinkelwaarborg bijvoorbeeld) zijn prima geschikt als geruststellende cue bij een conversieknop. Ook kun je referenties van eerdere klanten hiervoor gebruiken, zoals VakantieSpecials dat doet.

Gebruik bijschriften bij je conversieknoppen om je klanten op de juiste momenten van de juiste informatie te voorzien. Hou het wel kort en zorg dat je klant in één keer snapt wat er staat. Op die manier help je je klant bij zijn koopbeslissing: iets waarvoor hij je dankbaar zal zijn!

 

1 reactie op “Help je klanten met geruststellende bijschriften bij de bestelknop

  1. Lilmislovely zegt:

    Hey Remi,Voor Traffic4U vast een aderlating, maar voor jou zelf lijkt het me wel goed om eens bij een ander beridjf te kijken. Ben benieuwd waar je terecht gaat komen.Verder schrijf je dat zeven jaar geleden (2003?) Altavista en Ilse nog de belangrijkste zoekmachine waren. Was dat echt zo? In mijn beleving was Altavista op dat moment al lang dood. Ook is Ilse toch nooit echt van belang geweest? Misschien wel bij het zoeken binnen Nederlandse sites (jullie klanten?), maar ik kan me niet herinneren dat iemand in mijn omgeving Ilse gebruikte om te zoeken op het internet. Google was toen toch al lang heer en meester?Groeten,Leon

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*

Ik nodig je uit!

Ik nodig je graag uit om eens kennis te maken. In een telefoongesprek van 5 minuten kan ik je al vertellen of SEO past bij jouw bedrijf. Vaak duurt zo’n gesprek langer omdat ik graag al je vragen beantwoord. Ook kunnen we een afspraak inplannen om kennis te maken met een kop koffie of thee.


Wat heeft jouw voorkeur? Maak hier je keuze:

Ontvang een uitnodiging per mail   Ik word liever even gebeld


Privacy garantie
Je komt niet op een mailinglijst, je wordt niet door een callcenter gebeld.
Ik bel of mail je persoonlijk om kennis te maken. Erewoord!

Je mag ons ook zelf bellen op 053 43 44 555