SEO voorbeelden uit de praktijk – hoe SEO écht werkt

Laten we eens niet om de hete brij heen draaien en gewoon zeggen waar het op staat: SEO, ook wel Search Engine Optimalisatie, heeft een behoorlijk beschadigd imago. Je hebt cowboys die beweren dat je de kampioen van het internet wordt, als je maar genoeg betaalt en er zijn marketingbureaus die ‘het er wel even bij doen’ en je veel te veel laten betalen voor vage diensten. Zulke praktijken kosten je bakken met geld en je krijgt er niks voor terug. Ontzettend jammer, want met eerlijke SEO kan je als ondernemer écht meer succes behalen! Wij van ForResult willen je vertrouwen (terug)winnen en dat doen we door je kraakheldere SEO voorbeelden uit de praktijk te geven. In een serie van verhalen delen we het succes van drie van onze klanten. 

 

seo voorbeeld praktijk

Eerlijke SEO loont – we leggen uit hoe het werkt!

Terug naar het jaar 2008…

We trappen af met een van de meest illustratieve SEO voorbeelden uit de praktijk en ook een van onze eerste klanten: Slaapkamerweb. Ruim 10 jaar geleden begint onze samenwerking met eigenaar Niek Demmers. Hij merkt dat zijn online verkoop achterblijft en wij gaan aan de slag om het tij te keren. Na een eerste analyse zien we dat de webshop absoluut niet aansluit bij het doel: de bezoeker aanzetten tot het doen van een aankoop! We zien dat Slaapkamerweb een geheel nieuwe webshop nodig heeft zodat we vanaf de basis in kunnen zetten op een betere online vindbaarheid. Het resultaat mag er zijn: we ontwerpen een gebruiksvriendelijke webshop die gericht is op een vlekkeloze customer journey. Het CMS werkt soepel en biedt bovendien alle mogelijkheden voor zoekmachineoptimalisatie. Ook is het uitbreiden van de webshop met relevante landingspagina’s een eitje geworden.

 

Naar een vertienvoudiging van de omzet

SEO voorbeelden uit de praktijk

We voeren niet zomaar wat uit, we presenteren altijd een helder plan dat begint bij een website-analyse en een zoekwoordenonderzoek.

Niek Demmers gelooft vanaf het begin in SEO, is bereid te investeren én begrijpt dat het tijd kost voordat SEO zijn vruchten afwerpt. Een bijzonder fijne instelling waardoor we de kans krijgen om als underdog de concurrentie aan te gaan met giganten als IKEA en Leenbakker op belangrijke, veelgebruikte zoekwoorden. Na een zoekwoordenonderzoek waarin wordt gekeken naar zoektermen, concurrentie en haalbaarheid, kiezen we ervoor om vol in te zetten op ‘kledingkasten’. Dat gaat als een speer! Binnen een jaar staat Slaapkamerweb met die term hoog in de Google-zoekresultaten en dat is terug te zien in de verkoopcijfers: de omzet is inmiddels door SEO-inspanningen vertienvoudigd! Extra bonus: er zijn geen kosten gemaakt voor betaalde advertenties zoals Google Ads, het succes is écht te danken aan onze SEO-inspanningen!

 

Hard werken en doorzetten

Slaapkamerweb heeft een ruim assortiment. Naast kledingkasten, verkoopt Slaapkamerweb onder andere bedden, matrassen, bedbodems en nachtkastjes. We laten geen kansen liggen en kiezen ervoor om stap voor stap de optimalisatie uit te breiden naar alle categorieën. We gaan voor een slimme mix van zoekwoorden. Sommige zoekwoorden scoren laag op concurrentie en zoekvolume waardoor we snel hoge posities behalen. Voor zoekwoorden met een hoog zoekvolume en veel concurrentie blijven we maandelijks structureel bouwen zodat deze woorden succes opleveren op de lange termijn. Zo zetten we in op korte- en langetermijnsucces. Wat betreft deze aanpak kunnen we eerlijk zijn: SEO is hard werken en doorzetten. Vooral succes op de lange termijn is te danken aan jarenlange inspanning. Niet onbelangrijk: SEO-optimalisatie gaat altijd hand in hand met linkbuilding. Dit kan door bijvoorbeeld artikelmarketing in te zetten. Wij leggen contact met relevante blogs en websites, die op hun beurt onze teksten (en links) plaatsen. Hierdoor komen er steeds meer backlinks die verwijzen naar Slaapkamerweb. Zo leiden letterlijk meerdere wegen naar…Slaapkamerweb!

De successen van ons bedrijf zijn een mix van de successen die ForResult boekt online met onze bedrijfsvoering.

Niek Demmers, Slaapkamerweb

 

De online toekomst voor Slaapkamerweb

SEO is keiharde competitie! Niet alleen zien we dat concurrenten van Slaapkamerweb steeds actiever worden in SEO, ook Google heeft grote invloed op ons werk. Een grootse verandering is bijvoorbeeld dat Google steeds vaker een vraag zélf beantwoordt, in plaats van door te verwijzen naar de website die het beste aansluit op de vraag. Dit vraagt van ons om websites zó te optimaliseren dat bezoekers die wel scrollen, meteen bij Slaapkamerweb terechtkomen! Hoe dan ook, het team van ForResult blijft continu op de hoogte van veranderingen in de markt en speelt hier innovatief op in. Alles voor het succes van onze klanten!

Wil je jouw ervaring met SEO kwijt? Deel het met ons in de comment-sectie! Je mag ook contact met ons opnemen als je een vraag hebt of wilt weten wat ForResult met SEO voor jouw bedrijf kan betekenen. Meer SEO voorbeelden uit de praktijk? Blijf ons blog volgen! Het succesverhaal van onze klant Different Doors volgt snel!

 

Over de auteur
Chris van der Wilk

Chris van der Wilk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*

Ik nodig je uit!

Ik nodig je graag uit om eens kennis te maken. In een telefoongesprek van 5 minuten kan ik je al vertellen of SEO past bij jouw bedrijf. Vaak duurt zo’n gesprek langer omdat ik graag al je vragen beantwoord. Ook kunnen we een afspraak inplannen om kennis te maken met een kop koffie of thee.


Wat heeft jouw voorkeur? Maak hier je keuze:

Ontvang een uitnodiging per mail   Ik word liever even gebeld

 

Privacy garantie
Je komt niet op een mailinglijst, je wordt niet door een callcenter gebeld.
Ik bel of mail je persoonlijk om kennis te maken. Erewoord!

 

Je mag ons ook zelf bellen op 053 43 44 555