Redenen waarom jouw website niet succesvol is (en wat je eraan kan doen)

Heb je een website maar valt de respons tegen? En zou je een website willen hebben die wél nieuwe klanten of opdrachten oplevert? Dan is dit artikel een must read voor jou. Ik sta op het punt om je uit te leggen waarom jouw site niet succesvol is (en sites van je concurrenten wel). Ben je ook benieuwd?

Er kunnen uiteenlopende redenen zijn waarom je website nog niet zo succesvol is als je zou willen. Deze ‘fouten’ vallen in twee hoofdcategorieën:

  1. Je site bereikt je doelgroep niet.
  2. Je site weet de bezoekers niet om te zetten in klanten.

In dit artikel krijg je tips om je doelgroep beter te bereiken dankzij zoekmachine-optimalisatie en hoe je bezoekers op je site omzet naar klanten met conversie-optimalisatie.

Probleem 1: je doelgroep weet jouw site niet te vinden

Waar vind je je doelgroep? Het antwoord daarop is vrij simpel: in Google. Als jouw site hoog scoort in Google zullen veel meer mensen uit je doelgroep worden bereikt dan waar je website laag in de ranking staat. Mensen die zoeken via Google hebben al aangetoond dat ze geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst, doordat ze een relevante zoekterm hebben ingevoerd in Google. Dit zijn dus mensen die je echt naar je site wilt trekken, omdat ze potentie hebben om klant bij je te worden.

Oplossing: zoekmachine-optimalisatie

zoekmachine optimalisatie afbeeldingenHelaas is hoog scoren in Google met je site simpeler gezegd dan gedaan. Google verklapt namelijk niet precies waaraan je moet voldoen om hoog in Google te eindigen. Af en toe laten ze brokjes informatie los, die kan je lezen op het blog van Google, maar er zijn nog veel meer factoren die meespelen waarover ze hun mond houden. Je moet dus maar net weten waar je je op moet richten.

Gelukkig bestaan er experts in zoekmachine-optimalisatie en zoekmachine marketing (zoals de onze) die je hierbij kunnen helpen. Het is hun werk om websites hoger in Google te krijgen én dus ook uit te vogelen welke factoren Google hierin laat meewegen. Zoekmachine-optimalisatie is dus ook een heel strategisch vakgebied waarbij je echt je kop moet gebruiken en waarin je beter wordt als je meer ervaring hebt.

Zou je willen weten of jij nu een hoge ranking in Google misloopt en wat je hieraan kan doen? Je kunt altijd een vrijblijvend gesprek met onze zoekmachine-optimalisatie expert inplannen om te weten welke kansen er liggen voor jouw site.

» Lees meer over zoekmachine-optimalisatie

Probleem 2: je bezoekers worden niet overgehaald klant te worden

Heb je wel bezoekers op je website, maar regent het nog geen nieuwe opdrachten en klanten? Dan heeft je website te weinig overtuigingskracht: bezoekers worden onvoldoende gemotiveerd om tot actie over te gaan. De site activeert ze niet om contact op te nemen of een bestelling of aanvraag te doen. Dit is balen, zeker als je een grote investering hebt gedaan om een website te laten maken. Er is toch maar één uitweg om van je site wel een klantenmagneet te maken: conversie-optimalisatie.

conversie testOplossing: conversie-optimalisatie

Bij conversie-optimalisatie worden allerlei technieken ingezet om bezoekers te activeren en te helpen bij hun keuze. Beide zal resulteren in een beter verkooppercentage van je website. Je kan hierbij denken aan het gebruiksgemak, design en teksten op de pagina. Alles draagt namelijk bij aan de totaalbeleving op een website. En logischerwijs heeft dit grote invloed op de verkoop van een website. SEO

De insteek die de conversie-optimalisatie expert bij Forresult is uniek. Het is een mix van de bekende technieken die online marketeers gebruiken, maar dat is lang niet alles. Wij gebruiken namelijk ook kennis van het menselijk brein bij het optimaliseren van webpagina’s. Concreet gezien houdt dit in dat we kennis hebben van neuromarketing en consumentenpsychologie. Wij we weten hoe je kan inspelen op de denk- en keuzeprocessen van websitebezoekers, waarmee je een positief effect kan bewerkstelligen op je verkoop.

Wil jij weten welke conversie-technieken ingezet kunnen worden op jouw site? Je kan altijd een vrijblijvend gesprek met onze conversiespecialist aanvragen. Zij scant dan je website op verbeterpunten. Wil je horen wat ze van jouw website vindt?

» Neem contact op
of
» Lees meer over conversie-optimalisatie

Op weg naar meer online succes

In dit artikel heb je geleerd dat er twee hoofdredenen zijn waarop je website onvoldoende nieuwe opdrachten of bestellingen oplevert. Zorg voor een hoge ranking in Google en gebruik technieken waarmee je van bezoekers klanten maakt. Als je hierop inspeelt zal de verkoopkracht van je site snel stijgen. Ben jij al toe aan het verzilveren van je bezoekers? Ons SEO-bedrijf helpt jou graag verder met het verbeteren van jouw website!

Vraag ons dan direct om vrijblijvend advies om niet langer bezoekers en omzet mis te lopen!

 

 

Over de auteur
Forresult - Experts in online

Forresult - Experts in online

De medewerkers van Forresult delen hun kennis en ervaring met u. Praktische tips, nieuwe verkooptechnieken en succesvolle cases komen voorbij op ons blog.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*

Ik nodig je uit!

Ik nodig je graag uit om eens kennis te maken. In een telefoongesprek van 5 minuten kan ik je al vertellen of SEO past bij jouw bedrijf. Vaak duurt zo’n gesprek langer omdat ik graag al je vragen beantwoord. Ook kunnen we een afspraak inplannen om kennis te maken met een kop koffie of thee.


Wat heeft jouw voorkeur? Maak hier je keuze:

Ontvang een uitnodiging per mail   Ik word liever even gebeld

 

Privacy garantie
Je komt niet op een mailinglijst, je wordt niet door een callcenter gebeld.
Ik bel of mail je persoonlijk om kennis te maken. Erewoord!

 

Je mag ons ook zelf bellen op 053 43 44 555