Conversie tips: bestel proces

U wilt natuurlijk weten hoe u de conversie van uw webshop kan verhogen. Want een hogere conversie betekent meer omzet voor uw bedrijf. Op veel sites willen mensen een product kopen, maar haken ze af in het bestel proces. Dit is zonde! Richt uw bestel proces zo in dat het aantal afhakers wordt geminimaliseerd.

website conversieMet een paar (kleine) aanpassingen neemt het aantal afhakers in uw webshop af. Hierdoor stijgt uw conversie gegarandeerd. Lees de onderstaande conversie tips over het bestel proces en doe uw voordeel ermee!

Conversie optimalisatie van het bestel proces

Tip 1  Bestel formulier kort en bondig

Maak het bestel formulier niet langer dan noodzakelijk. Niemand houdt er van om een lang formulier in te vullen. Voorkom afhakers en houd uw formulier kort.

Tip 2  Winkelwagentje: plaatjes van producten

Als bezoekers op het punt staan om producten te kopen moet je ze aanmoedigen. Toon de afbeeldingen van de producten die in hun winkelwagentje zitten. Hiermee attendeer je ze er continue op wat ze aan het kopen zijn.

Tip 3 Fase in het bestel proces

Laat de bezoeker zien in welke fase ze van het bestel proces zitten. Dan kan de bezoeker zien hoeveel stappen hij nog moet doorlopen.

Tip 4  Verzendkosten: wees duidelijk

Geef duidelijk aan welke verzendkosten je rekent. Geef dit aan op de eerste pagina van het bestel proces.

Tip 5  Link naar productpagina

Nadat een product in het winkelwagentje is geplaatst moet de bezoeker zijn product nog een keer goed kunnen bekijken. Zonder dat het winkelwagentje weg wordt geklikt! Zorg daarom voor een link naar de betreffende product pagina en open die pagina in een nieuw scherm.

Tip 6  Verschillende betalingsmogelijkheden

Niet iedereen wil online op dezelfde manier betalen. De een vindt betaling met CreditCard prettig, de ander prefereert iDeal, Paypal of per overschrijving. Geef bezoekers daarom de mogelijkheid tussen verschillende betalingsmethoden.

Tip 7  Vermijd afleidende links

Als de bezoeker bezig is met het bestellen van een product wil je niet dat hij afgeleid wordt. Vermijd daarom aandacht trekkende links waar hij op kan klikken. Je wilt immers niet dat een bezoeker de winkelwagen weg klikt omdat een banner de aandacht trekt.

>>Conversie verhogen

 

Over de auteur
Maud Ebbekink, consumentenpsycholoog & conversion optimizer

Maud Ebbekink, consumentenpsycholoog & conversion optimizer

Maud Ebbekink is gespecialiseerd online consumentengedrag en conversie-optimalisatie. Dankzij krachtige technieken uit de online persuasion, consumentenpsychologie en neuromarketing maakt Maud websites effectiever en winstgevender.

Comments are closed.

Ik nodig je uit!

Ik nodig je graag uit om eens kennis te maken. In een telefoongesprek van 5 minuten kan ik je al vertellen of SEO past bij jouw bedrijf. Vaak duurt zo’n gesprek langer omdat ik graag al je vragen beantwoord. Ook kunnen we een afspraak inplannen om kennis te maken met een kop koffie of thee.


Wat heeft jouw voorkeur? Maak hier je keuze:

Ontvang een uitnodiging per mail   Ik word liever even gebeld

 

Privacy garantie
Je komt niet op een mailinglijst, je wordt niet door een callcenter gebeld.
Ik bel of mail je persoonlijk om kennis te maken. Erewoord!

 

Je mag ons ook zelf bellen op 053 43 44 555