Wat is zoekmachine marketing?

Veel bedrijven zetten zoekmachine marketing in om hun website hoger te laten scoren in zoekmachines zoals Google. De zoekmachine wordt hierbij als middel gebruikt om een website of webshop onder de aandacht te krijgen bij de doelgroep. Je trekt immers meer geïnteresseerden naar je website als je hoog in Google staat, dan wanneer je lager in de zoekmachineresultaten staat. Welke mogelijkheden zoekmachine marketing jou biedt, wordt in dit artikel uitgelegd door de experts van Forresult.

 
Zoekmachine marketing is eigenlijk de verzamelnaam van manieren waarop je hoog in de zoekmachineresultaten terecht kan komen. Je hebt namelijk twee opties: betaald adverteren en hoog scoren in de onbetaalde zoekresultaten van Google. Met Google Adwords kun je advertenties inkopen en via zoekmachine-optimalisatie kun je zorgen voor een hoge positie in de onbetaalde zoekresultaten. Beide mogelijkheden zal ik hieronder toelichten.

 

  1. Zoekmachine adverteren met Google Adwords

    Bij zoekmachine adverteren koop je advertenties die bovenaan of in de rechterkolom van Google worden getoond. Voor elke bezoeker die klikt op de link van de advertentie betaal je een geldbedrag aan Google.

    Het grote voordeel van Google Adwords advertenties is dat je met elke site in no-time bovenaan staat in de zoekmachineresultaten, maar dit heeft wel een prijs. Wanneer je niet voor elke klik naar je site geld wilt betalen is zoekmachine-optimalisatie geschikter.

  2. Zoekmachine-optimalisatie voor een hoge plek in de onbetaalde Google resultaten

    zoekmachine optimalisatie afbeeldingenBij zoekmachine-optimalisatie worden een reeks technieken ingezet om hoger te scoren in de ‘normale’ onbetaalde zoekresultaten van Google. Je betaalt dus niets aan Google als mensen via deze link naar je site doorklikken. De onbetaalde resultaten vind je in de linkerkolom, vlak onder de betaalde advertenties.

    Er zijn honderden factoren die meespelen bij Google om de rangorde van de resultaten te bepalen. Als je voldoet aan veel factoren, dan scoort jouw site hoger in de ranking dan andere websites die hun zoekmachine-optimalisatie minder op orde hebben. Een aantal van de werkzaamheden die bij zoekmachine-optimalisatie worden uitgevoerd zijn het optimaliseren van de website technieken, content en linkbuilding.

 

Zoekmachine marketing: zelf doen of uitbesteden?

Er is veel kennis en ervaring nodig om een website of webshop hoog te laten scoren in Google. Wil jij zelf hiermee niet belasten? Dan is het slimmer om een expert (zoals ons) in te schakelen die de zoekmachine-optimalisatie voor je uitvoert. Jij doet dan waar jij goed in bent, terwijl de expert in zoekmachine marketing een hoge positie in Google voor je regelt.

Wij willen onze kennis graag inzetten om jouw site hoger te laten ranken in Google. Als blijk van vertrouwen bieden we een gratis zoekmachine marketing scan aan. We bekijken je website of webshop en stellen optimalisatie kansen vast. Wil jij dit gratis advies niet mislopen? Klik dan verder om meer te lezen over zoekmachine-optimalisatie en onze gratis zoekmachine marketing scan.

conversie-optimalisatie analyse

» Meer lezen over de GRATIS website scan

 

Forresult - Experts in online

De medewerkers van Forresult delen hun kennis en ervaring met u. Praktische tips, nieuwe verkooptechnieken en succesvolle cases komen voorbij op ons blog.

More Posts - Website

Follow Me:
TwitterFacebookGoogle Plus

Totaaloplossing voor internet-marketing

Forresult biedt een totaaloplossing voor internet-marketing. Onze experts in online marketing helpen je graag de prestaties van jouw bedrijf op internet te verbeteren. Met onder andere marketingadvies, webdesign, zoekmachine-optimalisatie en conversieoptimalisatie dragen we graag bij aan jouw online succes.

» Lees meer over onze aanpak

 

Comments are closed.