Kan jouw website rekenen op succes? Check het met de SOM-formule!

Weet je waarom veel websites en webshops onsuccesvol zijn? Waarom ze rondzweven op internet zonder toegevoegde waarde? Of waarom ze geen nieuwe opdrachtgevers aantrekken? Nee? Geen man overboord,  Wij wel. We helpen je graag!  Het zit hem in de juiste aanpak en de juiste mentaliteit.


Een veel gemaakte valkuil voor ondernemers is dat ze te simpel redeneren. Ze hebben een idee, dus daar moet een website of webshop bij worden ontwikkeld. Als deze eenmaal online is, stroomt het geld binnen naar hun idee. Helaas is dit een te rooskleurig beeld van de werkelijkheid. Natuurlijk klopt het dat een professionele site een boost is voor een bedrijf. Maar dan moet er wel een stap vóór en stap ná de ontwikkeling worden toegevoegd. Eerst moet een strategie worden opgesteld, om te bepalen waar naar welk punt toegewerkt zal worden. Pas daarna gaat de ontwikkeling van start, waar vervolgens hard aan de marketing gewerkt moet worden om succesvol te worden.

marketing strategieStap 1.          Strategie

Voordat een idee omgezet kan worden in een winstgevende website of webshop moet er een strategie worden vastgesteld. Dit is de meest belangrijke stap. En direct ook de meest onderschatte stap. Als het budget krap is, wordt het eerst bezuinigd op de ontwikkeling van een degelijke strategie. Dom, wat zonder strategie sta je in een oerwoud waar je kriskras van links naar rechts rent in de hoop dat je de bewoonde wereld terugvindt. Een strategie is als een pad met broodkruimels. Je loopt rustig, weloverwogen en doelbewust op je einddoel af.

website ontwikkelingStap 2.          Ontwikkeling

Je kan ervoor kiezen om een website te laten ontwikkelen via de ‘gewoon bouwen’ manier of de doordachte wijze. Je kan kiezen voor kleuren die jezelf mooi vindt, of voor kleuren die de juiste uitstraling voor je bedrijf ondersteunen. Je kan kiezen voor een standaard template of voor een webdesign specifiek voor jouw bedrijf. Besef je bij deze keuzes altijd een ding: in een fractie van een seconde heeft een websitebezoeker een oordeel over je site. Deze kun je niet terugdraaien. Het rode kruisje rechtsboven is snel gevonden. Voorkom dat bezoekers wegklikken. Zorg met een weloverwogen indeling en lay-out voor een onweerstaanbare eerste indruk. Zorg ervoor dat bezoekers direct zien wat je aanbiedt, waarom ze dit bij jou zouden moeten kopen en dat je een betrouwbaar site hebt. Dan maak je indruk. Dan verleid je bezoekers om tot aankoop over te gaan.

hoog in googleStap 3.          Marketing

Als de site online staat begint het echt zware werk. Dit wordt vaak over het hoofd gezien. Het lanceren van een website betekent enkel dat je site bereikbaar is voor geïnteresseerden. Maar dat betekent niet dat ladingen met bezoekers je website bestormen. Om mensen te trekken moet je rondbazuinen dat je website bestaat. Zowel op online als offline moet je mensen activeren een kijkje te nemen op je nieuwe site. Online zijn er talrijke mogelijkheden voor promotie: banners, e-mailmarketing, sociale media, maar ook een hoge positie in Google is belangrijk om je doelgroep aan te spreken. Wanneer je eenmaal een hoge ranking in Google hebt, door zoekmachine marketing, komen de geïnteresseerden vanzelf naar je site toe. Maar daarvoor moet wel eerst werk worden verzet, want je staat niet zomaar hoog in Google. De bezoekers komen niet zomaar naar je site.

Succesvol bewezen SOM-formule

Je bereikt online succes door doelgericht en stap-voor-stap te werken. Je bereikt enkel je doelen met een uitgekiende strategie, doordachte site-ontwikkeling en verleidelijke marketing. Daarom werkt Forresult met de effectief bewezen SOM-formule, want:

Strategie + Ontwikkeling + Marketing = Online succes

 

 

Over de auteur
Forresult - Experts in online

Forresult - Experts in online

De medewerkers van Forresult delen hun kennis en ervaring met u. Praktische tips, nieuwe verkooptechnieken en succesvolle cases komen voorbij op ons blog.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*

Ik nodig je uit!

Ik nodig je graag uit om eens kennis te maken. In een telefoongesprek van 5 minuten kan ik je al vertellen of SEO past bij jouw bedrijf. Vaak duurt zo’n gesprek langer omdat ik graag al je vragen beantwoord. Ook kunnen we een afspraak inplannen om kennis te maken met een kop koffie of thee.


Wat heeft jouw voorkeur? Maak hier je keuze:

Ontvang een uitnodiging per mail   Ik word liever even gebeld

 

Privacy garantie
Je komt niet op een mailinglijst, je wordt niet door een callcenter gebeld.
Ik bel of mail je persoonlijk om kennis te maken. Erewoord!

 

Je mag ons ook zelf bellen op 053 43 44 555