Ervaringen met Forresult: Touch of Matrix

Vorige week lanceerden wij de nieuwe website van Touch of Matrix. Deze werd ontworpen en gebouwd door Forresult. Günther en Ria geven samen met Jorik Heins een tipje van de sluier over hoe zij het proces hebben ervaren.

Waarom hebben jullie gekozen voor Forresult?

Touch of Matrix: “We zijn al sinds 2012 klant bij Forresult, voorheen Marketingman. We hadden destijds een ander bedrijf opdracht gegeven om een website te maken en dat liep niet naar behoren. Jorik was toen bereid ons te helpen en dat hebben we zeer gewaardeerd. Dit verliep vlekkeloos en ons vertrouwen en de samenwerking zijn sindsdien gegroeid. Forresult regelt inmiddels ook onze hosting en nieuwsbrieven. Het was dan ook niet meer dan logisch dat we gewoon bij Forresult zouden blijven nu het tijd was om de website te vernieuwen.”

De onlangs gelanceerde site van Touch of MatrixHoe ging het ontwerpproces in zijn werk?

Touch of Matrix: “Het ontwerpproces was goed. We werden uit onze comfortzone gehaald en dat was soms lastig, maar ook nodig. Met prikkelende vragen wist Forresult ons uit te dagen en indien nodig ook tegen te spreken. Dit alles met als enige doel: een succesvolle website en een tevreden klant. Dat is gelukt!”

Jullie kozen ervoor de content te laten schrijven door Forresult. Wat was daar de reden voor en hoe is dat bevallen?

Touch of Matrix: “Het was een prima besluit om de teksten te laten schrijven door Forresult. Je blijft anders heel snel in je eigen taalgebruik hangen en bovendien wilden we misschien wel te veel uitweiden. Door de onbekendheid met de materie zijn de teksten verfrissend geworden.“

Welke overwegingen hebben meegespeeld in het ontwerp voor Touch of Matrix?

Jorik Heins: “Bij elke website is het van belang de doelen van de klant als uitgangspunt te nemen. Daarbij moet je de doelen van de bezoeker niet vergeten. De website van Touch of Matrix heeft meerdere bezoekersgroepen: mensen die een behandelaar zoeken, mensen die de methode nog niet kennen, maar ook mensen die een opleiding tot therapeut willen volgen. De website dient alle doelgroepen aan te spreken en voor de informatie op de homepage moest een weloverwogen hierarchie en volgorde worden bepaald. Voorafgaand aan het grafisch ontwerp is daarom nauwkeurig de indeling van de website afgewogen en vertaald naar een functioneel ontwerp.

Günther de Jong van Touch of Matrix

Günther de Jong is ontwikkelaar van de methode Touch of Matrix. Als therapeut en trainer helpt hij mensen blokkades en problemen te verhelpen.

Bij de opleidingen zijn de data van groot belang. Naast de informatie over een opleiding wil je namelijk in één oogopslag kunnen zien wanneer de opleiding wordt aangeboden. We hebben daarom een maatwerk oplossing gemaakt waarmee eenvoudig de opleidingsdata kunnen worden bijgehouden en overal in de website met één klik kunnen worden geüpdate.”

Waren er specifieke uitdagingen binnen dit proces?

Jorik Heins: “Voor de vormgeving was het een uitdaging om de methodiek te visualiseren. Zeker met een bewustzijnsmethodiek kom je al snel op zweverige afbeeldingen en dat wilden we juist voorkomen. De combinatie van de kleuren en het stoere beton op de achtergrond maken de website alles behalve zweverig. Precies wat Touch of Matrix wil uitstralen! De inspiratie voor het betonpatroon hebben we opgedaan in het pand van Touch of Matrix. Het gevoel van de ruimte hebben we laten terugkomen in de website.”

Facts:

www.touchofmatrix.nl
Oplevering: juli 2015
Diensten: online strategie, webdesign, e-mailmarketing.

 

Over de auteur
Forresult - Experts in online

Forresult - Experts in online

De medewerkers van Forresult delen hun kennis en ervaring met u. Praktische tips, nieuwe verkooptechnieken en succesvolle cases komen voorbij op ons blog.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*

Ik nodig je uit!

Ik nodig je graag uit om eens kennis te maken. In een telefoongesprek van 5 minuten kan ik je al vertellen of SEO past bij jouw bedrijf. Vaak duurt zo’n gesprek langer omdat ik graag al je vragen beantwoord. Ook kunnen we een afspraak inplannen om kennis te maken met een kop koffie of thee.


Wat heeft jouw voorkeur? Maak hier je keuze:

Ontvang een uitnodiging per mail   Ik word liever even gebeld

 

Privacy garantie
Je komt niet op een mailinglijst, je wordt niet door een callcenter gebeld.
Ik bel of mail je persoonlijk om kennis te maken. Erewoord!

 

Je mag ons ook zelf bellen op 053 43 44 555