Succesfactoren voor een webshop (2/3): de juiste mindset

Webshop: alleen iets voor ondernemersDagelijks openen 100 nieuwe webshops hun digitale deuren. Bijna net zo veel worden er binnen korte tijd weer gesloten. Veel webshop-eigenaren beginnen hun online avontuur vol goede moed en enthousiasme. Zij trappen in de valkuilen van verkeerde verwachtingen. Om te voorkomen dat ook jij een mislukte webshop-beheerder wordt, schreven wij een driedelige blogserie. Vandaag deel twee: de juiste mindset.

Als webshop-eigenaar ben je ondernemer

Het belangrijkste van alles is eigenlijk wel gezegd met bovenstaande zin: als je een webshop runt, dien je dat te doen als ondernemer. Zonder de nodige ondernemersgeest én –verantwoordelijkheden kom je er niet.

AdministratieOndernemen betekent administreren

Bij ondernemerschap hoort een gedegen administratie. Denk daarbij aan een KVK-inschrijving, BTW-nummer en het voeren van een volledige administratie. Het is belangrijk je administratie goed bij te houden. Administratie kost tijd, meestal ook geld (als je je aangiftes uitbesteedt) en beslaat een aanzienlijk deel van je werkzaamheden.

Een webshop is altijd open

Een webshop kent geen openingstijden die aansluiten op jouw agenda. Iemand die nu iets koopt, wil het product graag zo snel mogelijk in huis hebben. Een vlotte en professionele communicatie en verzending is essentieel voor het succes van een webshop. Met een webshop kun je niet denken: “dat mailtje beantwoord ik morgenavond wel, daar heb ik nu geen zin in”. Dag en nacht bereikbaar zijn hoeft niet, maar als het voor jou onmogelijk is om dagelijks met je webwinkel bezig te zijn en andere dingen soms direct te laten vallen, is een webwinkel voor jou misschien geen goed idee.

Geloof in je webshop!

Tot slot: het is essentieel om voor 100% in je webshop en in je plan te geloven. Als je bij voorbaat al twijfels hebt over het slagen van je webshop, hoor jij straks bij de 95% van de webshopeigenaren die gedesillusioneerd de stekker uit z’n shop trekt. Klinkt hard, maar dit is wél de realiteit. Geloof jij in je product, je plan én heb je de juiste mindset? Dan ben jij misschien een webwinkelier in de dop.


Lees ook deel 1 en 3 uit deze blogserie:

Ben jij voornemens een webshop te starten en wil je graag dat jouw webwinkel een succes wordt? Bekijk ook de andere succesfactoren voor webshops.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*

Ik nodig je uit!

Ik nodig je graag uit om eens kennis te maken. In een telefoongesprek van 5 minuten kan ik je al vertellen of SEO past bij jouw bedrijf. Vaak duurt zo’n gesprek langer omdat ik graag al je vragen beantwoord. Ook kunnen we een afspraak inplannen om kennis te maken met een kop koffie of thee.


Wat heeft jouw voorkeur? Maak hier je keuze:

Ontvang een uitnodiging per mail   Ik word liever even gebeld


Privacy garantie
Je komt niet op een mailinglijst, je wordt niet door een callcenter gebeld.
Ik bel of mail je persoonlijk om kennis te maken. Erewoord!

Je mag ons ook zelf bellen op 053 43 44 555