Een goede paginatitel scoort hoger in Google

Veel websites laten zich verleiden tot het welkom heten van hun bezoekers. Een grote titel met “Welkom op deze website” prijkt boven aan de pagina. Dit is heel vriendelijk, maar heeft inhoudelijk geen enkele toegevoegde waarde. Wees slim! Gebruik een paginatitel die zowel de websitebezoekers als Google aanspreekt. Hoe je dat doet lees je hier. Maak jouw pagina direct een succes!

11.900.000 sites zeggen ‘Welkom op deze site’welcome

Het is al jaren bekend dat je het best een informatieve paginatitel kunt gebruiken op websites. Dit is zowel gunstig voor websitebezoekers als Google. helaas zijn er nog veel sites die hun bezoekers welkom heten. Google maar eens op ‘Welkom op deze site’. Je krijgt maar liefst 11.900.000 resultaten (waarbij de site van zangeres Ruth Jacott boven aan staat – zie afbeelding).  Dat is jammer. Zo mis je veel kansen om meer succes te hebben met je website. Je kunt een wervende titel bedenken die persoonlijker en doeltreffender is. Je wilt je immers graag onderscheiden van de concurrent. Een doeltreffende titel de beste en snelste manier om dit te realiseren.

welkom op deze site

Goede informatie werkt beter dan ‘Welkom’

Houd twee dingen in gedachten wanneer je een titel schrijft voor je website:

  1. Je wil je bezoekers laten zien wat zij op deze pagina kunnen vinden. Het moet bezoekers direct duidelijk zijn wat de site aanbiedt, waarom ze op deze site moeten zijn en wat ze op de site kunnen doen. Een ideale plek om dit te verwoorden is de paginatitel. Plaats daaronder een kort stukje informatie die de bovenstaande punten behandelt. me
  2. Naast het geven van kernachtige informatie is het belangrijk om de juiste woorden te gebruiken in de paginatitel.

Gebruik keywords in de paginatitel

Keywords zijn woorden die mensen in Google intypen als ze zoeken naar jouw product of dienst. Zorg dat er specifieke keywords in de paginatitel staan die vertellen waar je site over gaat. Hieronder staat waarom je goed gebruik kan maken van keywords:

  • Door de juiste keywords te gebruiken in de paginatitel, Kan Google een goede indicatie maken van de pagina inhoud.
  • Het verwerken van keywords in de titel kan een positief verschil maken voor de positie van je website in Google.
  • Het gebruik van keywords maakt de pagina duidelijker én beter vindbaar in Google.

» Lees meer over zoekmachineoptimalisatie

 

Over de auteur
Forresult - Experts in online

Forresult - Experts in online

De medewerkers van Forresult delen hun kennis en ervaring met u. Praktische tips, nieuwe verkooptechnieken en succesvolle cases komen voorbij op ons blog.

Comments are closed.

Ik nodig je uit!

Ik nodig je graag uit om eens kennis te maken. In een telefoongesprek van 5 minuten kan ik je al vertellen of SEO past bij jouw bedrijf. Vaak duurt zo’n gesprek langer omdat ik graag al je vragen beantwoord. Ook kunnen we een afspraak inplannen om kennis te maken met een kop koffie of thee.


Wat heeft jouw voorkeur? Maak hier je keuze:

Ontvang een uitnodiging per mail   Ik word liever even gebeld

 

Privacy garantie
Je komt niet op een mailinglijst, je wordt niet door een callcenter gebeld.
Ik bel of mail je persoonlijk om kennis te maken. Erewoord!

 

Je mag ons ook zelf bellen op 053 43 44 555