Succesfactoren voor een webshop (3/3): een goede site

In deel drie van onze blogserie “succesfactoren voor een webshop” behandelen we hét instrument dat geld moet gaan opleveren: je website. Een goede site is voor een webshop essentieel. Met de tips uit dit artikel zorg je ervoor dat je niet onaangenaam verrast wordt door technische tegenvallers of een gebrek aan bezoekers.

Een webshop voor elk budget

Wanneer je een webshop wil beginnen, zijn er mogelijkheden te over. Er zijn veel aanbieders waar je gratis of tegen een laag maandbedrag een eenvoudige webshop kunt opzetten. Deze optie is vaak vriendelijk voor je portemonnee op de korte termijn, maar door een gebrek aan gebruiksvriendelijkheid, conversiegerichtheid en vindbaarheid staat zo’n webwinkel een leuke omzet flink in de weg.

WordPress webshopEen andere optie is een webshop met een open source contentbeheersysteem zoals bijvoorbeeld WordPress. Voor een systeem als WordPress zijn vele thema’s (designs) en plugins (functionaliteiten) beschikbaar. Soms zijn deze gratis, soms betaal je een klein bedrag en als je dat graag wil kun je ook een thema of plug-in speciaal voor jou laten ontwikkelen (maatwerk). Een prima optie voor zowel de kleine als grote portemonnee en met het juiste ontwerp geeft open source webshopsoftware vaak een net resultaat.

Open source systemen en gratis of premium plug-ins en thema’s hebben echter ook nadelen. Je website-design is doorgaans niet uniek (er zijn vele anderen met dezelfde look en feel) en niet afgestemd op jouw doelgroep. Lekken in de software en/of problemen met software-updates leiden soms tot onbereikbare websites, wat zeker bij een goedlopende shop een groot probleem is. En tot slot is het altijd een beetje behelpen met software die niet expliciet bedoeld is voor het beheer van een webshop.

Voor de professionele webshop met ambities adviseren we altijd een maatwerk webshop. Een webdesign dat vanuit een unieke, persoonlijke strategie tot stand is gekomen, in combinatie met webshop-software op licentie. Zo’n shop kost wat meer, maar geeft je webwinkel een vliegende start, de garantie dat je website niet zomaar onbereikbaar of onveilig raakt, gemak in het beheer van producten en orders en het belangrijkste: groeiruimte voor jouw onderneming.

Eisen aan een goede webshop

Wij zijn van mening dat een goede en moderne webshop aan een aantal eisen voldoet. Het ontwerp moet aansluiten op de doelgroep, de site moet aansporen tot conversie, zoekmachine-vriendelijk zijn gebouwd en bovendien beschikken over kwalitatieve, goed vindbare content. Tot slot dient een webshop responsive te zijn of te beschikken over een mobiele shop, zodat de webwinkel op alle apparaten goed functioneert.

winkelwagen webwinkelWebshop op maat

Zo’n webshop zoals hierboven staat omschreven, kunnen wij leveren. Ben je op zoek naar een aanbieder van maatwerk webshops, dan maken we graag kennis met jou en je plannen. Alle webshops worden ontworpen vanuit een strategische basis, zijn zoekmachine-vriendelijk opgebouwd en sporen aan tot conversie. Vanzelfsprekend zijn onze shops voorzien van gebruiksvriendelijke en complete webshop-software en zijn ze klaar voor de moderne tijd en mobiele apparaten.

» Lees meer over webshop design


Wilt u zelf graag de stap richting het buitenland maken met uw webshop, ook dan kunnen wij u helpen met een passende SEO-strategie. Het is  verstandig om uw teksten op uw website te laten vertalen door een betrouwbaar vertaalbureau. Bekijkt u ook eens de website van Fairlingo.com

Lees ook deel 1 en 2 uit deze blogserie

Ben jij voornemens een webshop te starten en wil je graag dat jouw webwinkel een succes wordt? Bekijk ook de andere succesfactoren voor webshops.

 

Over de auteur
Forresult - Experts in online

Forresult - Experts in online

De medewerkers van Forresult delen hun kennis en ervaring met u. Praktische tips, nieuwe verkooptechnieken en succesvolle cases komen voorbij op ons blog.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*

Ik nodig je uit!

Ik nodig je graag uit om eens kennis te maken. In een telefoongesprek van 5 minuten kan ik je al vertellen of SEO past bij jouw bedrijf. Vaak duurt zo’n gesprek langer omdat ik graag al je vragen beantwoord. Ook kunnen we een afspraak inplannen om kennis te maken met een kop koffie of thee.


Wat heeft jouw voorkeur? Maak hier je keuze:

Ontvang een uitnodiging per mail   Ik word liever even gebeld

 

Privacy garantie
Je komt niet op een mailinglijst, je wordt niet door een callcenter gebeld.
Ik bel of mail je persoonlijk om kennis te maken. Erewoord!

 

Je mag ons ook zelf bellen op 053 43 44 555