SEO content schrijven: Het effect van spelling op je zoekresultaten

SEO content schrijven

Schrijven en SEO gaan hand in hand. Een groot deel van SEO bestaat immers uit het plaatsen van content. Toch wordt het schrijven van teksten nog heel vaak onderschat en gezien als “dat doen we er wel even bij”. Dat is jammer want slechte teksten zijn van grote invloed op je pageranking én je imago.

Vandaag ga ik in op de invloed van spelling op je zoekresultaten.

Juiste spelling vs de spelling van je bezoekers

SEO content schrijven gaat over het juiste gebruik van zoekwoorden. Je wilt immers gevonden worden door de mensen die naar jouw producten of diensten op zoek zijn. Maar het gaat ook over je aan de spelregels houden en up-to-date zijn en blijven van de laatste ontwikkelingen. Bovendien schrijf je SEO content voor de langere termijn, om blijvend hoog in Google te staan.

Wat moet je absoluut niet doen:

Als jij bijvoorbeeld beeldschermen verkoopt maar jouw klanten typen in Google “beeld schermen” in, dan wil jij ook als eerste in beeld verschijnen. Want het is duidelijk dat ze jouw product zoeken, ook al zetten ze er, onterecht, een spatie tussen. Zo’n extra spatie zal meestal geen “strafpunten” opleveren, Google zal het zien als kwalitatief in orde.

Maar stel dat je afvalcontainers verkoopt en veel potentiële klanten typen bijvoorbeeld “afvalkonteener” of “afvalkontainer”. Hoe ver ga jij dan mee in deze foutieve spelling?

Het internet is de afgelopen jaren behoorlijk vervuild geraakt met foutief gespelde woorden, puur omdat ondernemers graag hoog in Google willen staan. Kromme teksten vol met spelfouten, zodat het specifieke zoekwoord wordt benadrukt. Slecht voor je imago. En helaas heeft dit in veel gevallen maar weinig voor de ondernemers opgeleverd. In de toekomst wordt dit écht schadelijk voor ondernemers omdat Google steeds slimmer wordt. Spel- en grammaticafouten krijgen meer en meer een negatieve invloed op je zoekresultaten. Google ziet dit namelijk als een teken van lage kwaliteit. En lage kwaliteit betekent een lage pageranking.

Laat goede copywriters jouw SEO content schrijven

schrijven van seo content

Besteed het schrijven van jouw SEO content uit aan goede copywriters. Vakmensen die weten hoe ze goede teksten schrijven én die op de hoogte zijn van alle ins en outs rondom Google. Mensen die zich blijven ontwikkelen op SEO gebied. Zij kunnen niet alleen goede teksten schrijven, maar weten ook precies wat Google wel en niet accepteert. Wanneer Google haar beleid en regels aanpast weten zij dit meteen en spelen daarop in.

De vraag: “Schrijf je voor Google of schrijf je voor je bezoekers?” is een relevante vraag. Een copywriter weet de teksten zo te schrijven dat ze voor je bezoekers prettig lezen en de juiste informatie verstrekken. Daarnaast voldoen ze aan de juiste SEO insteek: hoog in Google komen én blijven. De investering meer dan waard, een win-win situatie!

 

Over de auteur
Christa Pieterse

Christa Pieterse

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*

Ik nodig je uit!

Ik nodig je graag uit om eens kennis te maken. In een telefoongesprek van 5 minuten kan ik je al vertellen of SEO past bij jouw bedrijf. Vaak duurt zo’n gesprek langer omdat ik graag al je vragen beantwoord. Ook kunnen we een afspraak inplannen om kennis te maken met een kop koffie of thee.


Wat heeft jouw voorkeur? Maak hier je keuze:

Ontvang een uitnodiging per mail   Ik word liever even gebeld

 

Privacy garantie
Je komt niet op een mailinglijst, je wordt niet door een callcenter gebeld.
Ik bel of mail je persoonlijk om kennis te maken. Erewoord!

 

Je mag ons ook zelf bellen op 053 43 44 555