SEO content schrijven: Het effect van spelling op je zoekresultaten

SEO content schrijven gaat over het juiste gebruik van zoekwoorden. Je wilt immers gevonden worden door de mensen die naar jouw producten of diensten op zoek zijn. Maar het gaat ook over je aan de spelregels houden en up-to-date zijn en blijven van de laatste ontwikkelingen. Bovendien schrijf je SEO content voor de langere termijn, om blijvend hoog in Google te staan.

Wat moet je absoluut niet doen:

Als jij bijvoorbeeld beeldschermen verkoopt maar jouw klanten typen in Google “beeld schermen” in, dan wil jij ook als eerste in beeld verschijnen. Want het is duidelijk dat ze jouw product zoeken, ook al zetten ze er, onterecht, een spatie tussen. Zo’n extra spatie zal meestal geen “strafpunten” opleveren, Google zal het zien als kwalitatief in orde.

Maar stel dat je afvalcontainers verkoopt en veel potentiële klanten typen bijvoorbeeld “afvalkonteener” of “afvalkontainer”. Hoe ver ga jij dan mee in deze foutieve spelling?

Het internet is de afgelopen jaren behoorlijk vervuild geraakt met foutief gespelde woorden, puur omdat ondernemers graag hoog in Google willen staan. Kromme teksten vol met spelfouten, zodat het specifieke zoekwoord wordt benadrukt. Slecht voor je imago. En helaas heeft dit in veel gevallen maar weinig voor de ondernemers opgeleverd. In de toekomst wordt dit écht schadelijk voor ondernemers omdat Google steeds slimmer wordt. Spel- en grammaticafouten krijgen meer en meer een negatieve invloed op je zoekresultaten. Google ziet dit namelijk als een teken van lage kwaliteit. En lage kwaliteit betekent een lage pageranking. Wil je graag jouw teksten laten analyseren? Kies dan voor onze website analyse.

Brief schrijven

Over de auteur

Forresult redactie

Forresult redactie

De medewerkers van Forresult delen hun kennis en ervaring met u. Praktische tips, nieuwe verkooptechnieken en succesvolle cases komen voorbij op ons blog.