Hoe presteert uw website?

Internet marketing bureaus moeten meer aandacht besteden aan de prestaties van gebouwde websites, vindt Jorik Heins van Forresult. Uiteindelijk heb je niks aan een website die prachtig is maar geen omzet genereert. Het is simpel om de prestatie van een website te controleren. Het is een eenvoudige rekensom:

bezoekers x conversie = resultaat


website optimalisatie

Meer websitebezoekers

Bezoekers staat voor het aantal mensen die op de website bezoeken. Bijvoorbeeld 1000 per maand. De uitkomst van de rekensom is vanzelfsprekend hoger wanneer er meer bezoekers op de website komen. Met behulp van zoekmachine optimalisatie kunt u het aantal bezoekers op de website laten stijgen. Zoekmachine optimalisatie zorgt namelijk een hogere positie in Google, waardoor meer mensen de site aanklikken.

Een hogere conversie van uw website

Conversie is het percentage van bezoekers die contact opneemt of een product koopt. Dat is uiteraard afhankelijk van de doelstelling van de website. Een webshop heeft het doel om zoveel mogelijk producten te verkopen. In het geval van een webshop is de conversie dus het percentage bezoekers dat overgaat tot aankoop. Hoe meer bezoekers overgaan tot aankoop, hoe hoger het conversie percentage.

Het verhogen van de conversie is complex. Conversie hangt samen met de uitstraling en indeling van een website. Welke onderdelen trekken de aandacht? Worden bezoekers gestimuleerd om een aankoop te doen? Is alle informatie up-to-date en duidelijk? Is de bestel procedure helder? Allemaal vragen die met de conversie te maken hebben. Het effect van kleine aanpassingen is voor een leek niet altijd te overzien. Forresult kan u daarom concreet advies geven op welke manier u de conversie kunt verhogen.

Hoe scoort uw site?

Voorbeeld huidige situatie:
1000 bezoekers p/mnd x 2% conversie = 20 bestellingen.

Voorbeeld met zoekmachine optimalisatie en hogere conversie:
2500 bezoekers p/mnd x 5% conversie = 125 bestellingen.

Kortom, hoe hoger de conversie en de bezoekersaantallen, hoe hoger de omzet van een webshop. Bij een kleine stijging van de conversie of bezoekersaantallen zal de omzet al sterk toenemen!

Wilt u ook uw meer bezoekers en uw conversie verhogen?

>>Website conversie verhogen

Over de auteur
Maud Ebbekink, consumentenpsycholoog & conversion optimizer

Maud Ebbekink, consumentenpsycholoog & conversion optimizer

Maud Ebbekink is gespecialiseerd online consumentengedrag en conversie-optimalisatie. Dankzij krachtige technieken uit de online persuasion, consumentenpsychologie en neuromarketing maakt Maud websites effectiever en winstgevender.

 

Geplaatst in:

Comments are closed.

 

Maak kennis met ForResult!

Graag leren we jou kennen. Vertel ons wat jij wilt bereiken. Dan geven we je sowieso een aantal bruikbare tips. Wil je een demo van ons syteem, wil je een prijsopgave, heb je specifieke vragen?  Laat het ons weten. Ons team staat voor je klaar!

Neem direct contact op!