ForResult – online marketing partner

3 vragen die conversiespecialisten stellen. Lees en leer!

Iemand die écht goed is in conversie-optimalisatie blinkt uit op twee eigenschappen: analytisch vermogen en nieuwsgierigheid. Om de conversie te verhogen op een website moet je namelijk beschikken over een analytische blik om de conversieknelpunten en conversiekansen vast te stellen. En de nieuwsgierigheid is nodig om de juiste vragen te stellen om tot een topresultaat te komen.

>> Ja, ik wil graag mijn conversies verhogen!

1. Wie is je doelgroep?

Bij conversie-optimalisatie draait alles om het inrichten van een site op de websitebezoekers. Hoe beter je aansluit bij het gedrag en doel van de bezoekers, des te hoger je conversie zal zijn. Maar dan is het wel cruciaal dat je wéét wie de doelgroep en is hoe zij zich gedragen op de je site. Pas dan kun je de boodschap optimaal afstemmen op je bezoekers en meer conversie behalen.
conversie optimalisatie analyse

2. Welke “quick wins” zijn er te behalen op de site?

Bij een (conversie)analyse van een website worden altijd talrijke verbeterpunten gevonden. Het is leuk zo’n lijst te hebben, maar waar moet je beginnen met het verhogen van de conversie?

Als je een conversiespecialist vraagt wat de quickwins zijn op een site (qua usability, copywriting en design), dan moet hij hierin makkelijk het onderscheid kunnen maken. Zie het als “must-haves” en “nice-to-haves”; de eerste categorie bevat de quick wins en pas als deze zijn verwerkt op de site komen conversietesten en geavanceerde conversietechnieken in beeld.

3. Welke producten/diensten leveren de meeste winst op?

Een conversie-optimalisatiestrategie bevat een onderzoekje om te bepalen voor welke producten/diensten je aan de slag gaat. Veel ondernemers (en marketeers) zijn geneigd om te kiezen voor producten/diensten die al goed lopen en waar ze graag nóg meer van verkopen. Maar dit is lang niet altijd de meest winstgevende strategie.

Conversie-optimalisatie levert het meest op bij producten/diensten waarop het bedrijf de meeste winst behaalt. Een echte conversie-optimalisatiespecialist zal dus altijd vragen voor welke producten/diensten de grootste opbrengt in winst behaald kan worden en dit afwegen tegen optimalisatie van reeds populaire producten.
conversie website verhogen

Wij stellen graag vragen.

Wij zijn rasechte Tukkers, dus wij zijn kritisch en stellen zonder poespas de vragen die nodig zijn om tot een goed eindresultaat te komen.Wij stellen standaard bovenstaande vragen aan onszelf en onze opdrachtgevers voordat we starten met conversie-optimalisatie werkzaamheden. Het antwoord op deze vragen leidt namelijk naar een doelgerichte strategie om de conversie te verhogen van een site.

Ben jij benieuwd op welke manier we de conversie van jouw site kunnen verhogen?

Pak de telefoon en bel ons gewoon even (053 – 43 44 555).

Of lees meer over conversie-optimalisatie
Over de auteur

Forresult - Online marketing partner

De medewerkers van Forresult delen hun kennis en ervaring met u. Praktische tips, nieuwe verkooptechnieken en succesvolle cases komen voorbij op ons blog.

Geplaatst in:

 

Wil jij meer leads via je site?

Wacht niet langer met het verbeteren van de conversie van je website, omdat je nu elke dag omzet misloopt.
Conversie optimalisatie is dé oplossing! Het is aan jou …

Ontvang het conversie informatiepakket