Beoordeling: 9.4/10

Voel je niet verplicht!

Als consument worden we regelmatig met effectieve verkooptechnieken geconfronteerd zonder dat we het door hebben. Eén van deze technieken is de ‘voel-je-niet-verplicht’-techniek. Hoe deze techniek werkt en hoe je de techniek kan inzetten leer je hier binnen 1 minuut.

De ‘voel-je-niet-verplicht’-techniek wordt doorgaans ingezet in winkels. Stel je voor. Je staat in een elektronicazaak en je hebt net besloten dat je een stofzuiger van het type X gaat kopen. De prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend en dit blijkt ook uit positieve recensies die je online hebt gelezen over deze stofzuiger. Na dat je deal hebt rondgemaakt met de verkoper vraagt hij je: ´Wilt u ook nog een kruimeldief voor de kleine schoonmaak klusjes?’ Dit doet de verkoper heel handig, want als je een klant dit vraagt die net een stofzuiger heeft gekocht van €139,-, dan lijkt een kruimeldief van €19,95 een koopje. Als de verkoper daarnaast de zin toevoegt: ‘maar voel je niet verplicht’, dan is zijn kans op succes nóg groter.

Nu je hebt geleerd hoe de ‘voel-je-niet-verplicht’-techniek werkt kun je voorkomen dat je zélf in deze verkoop truc trapt. Natuurlijk kun je de techniek ook gaan toepassen.

 

Over de auteur
Maud Ebbekink, consumentenpsycholoog & conversion optimizer

Maud Ebbekink, consumentenpsycholoog & conversion optimizer

Maud Ebbekink is gespecialiseerd online consumentengedrag en conversie-optimalisatie. Dankzij krachtige technieken uit de online persuasion, consumentenpsychologie en neuromarketing maakt Maud websites effectiever en winstgevender.

 

Geplaatst in:

Comments are closed.

 

Wil jij meer leads via je site?

Wacht niet langer met het verbeteren van de conversie van je website, omdat je nu elke dag omzet misloopt.
Conversie optimalisatie is dé oplossing! Het is aan jou …

Ontvang het conversie informatiepakket