Voel je niet verplicht!

Als consument worden we regelmatig met effectieve verkooptechnieken geconfronteerd zonder dat we het door hebben. Eén van deze technieken is de ‘voel-je-niet-verplicht’-techniek. Hoe deze techniek werkt en hoe je de techniek kan inzetten leer je hier binnen 1 minuut.

De ‘voel-je-niet-verplicht’-techniek wordt doorgaans ingezet in

poppetje

winkels. Stel je voor. Je staat in een elektronicazaak en je hebt net besloten dat je een stofzuiger van het type X gaat kopen. De prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend en dit blijkt ook uit positieve recensies die je online hebt gelezen over deze stofzuiger. Na dat je deal hebt rondgemaakt met de verkoper vraagt hij je: ´Wilt u ook nog een kruimeldief voor de kleine schoonmaak klusjes?’ Dit doet de verkoper heel handig, want als je een klant dit vraagt die net een stofzuiger heeft gekocht van €139,-, dan lijkt een kruimeldief van €19,95 een koopje. Als de verkoper daarnaast de zin toevoegt: ‘maar voel je niet verplicht’, dan is zijn kans op succes nóg groter.

Nu je hebt geleerd hoe de ‘voel-je-niet-verplicht’-techniek werkt kun je voorkomen dat je zélf in deze verkoop truc trapt. Natuurlijk kun je de techniek ook gaan toepassen.

Over de auteur

Wessel Wantia

Wessel Wantia

Als online marketingadviseur help ik bedrijven wegwijs te maken in de wereld van online marketing. Met een passie voor SEO, SEA en conversieoptimalisatie til ik hun strategie naar een hoger niveau. Ik denk graag mee over hoe ze meer resultaat kunnen halen uit hun website en webshops.