Als webwinkelier wil je dat websitebezoekers veranderen in klanten. Om je verkopen een boost te geven, kun je jouw omzet maar liefst 18% verhogen door je aan te sluiten bij een webwinkelkeurmerk. Maar, dan moet je het keurmerk wel op de juiste plaatsen op jouw website tonen.
Laten we direct met de deur in huis vallen: je enkel aansluiten bij een webwinkelkeurmerk gaat niet zorgen voor de gewenste extra omzet. Veel webwinkeliers verstoppen na aansluiting het keurmerk ergens onderaan in de footer. Dat is een gemiste kans. Juist de correcte plaatsingen maken het verschil en zorgen ervoor dat mensen sneller iets bij jouw webwinkel bestellen.
Hoe zorg je ervoor dat jij het maximale uit jouw lidmaatschap haalt? Een aantal tips voor de plaatsing van een webwinkelkeurmerk:
1. Maak het keurmerk zichtbaar
Zoals eerder gezegd, is het verstoppen van het keurmerk in een hoekje een slecht idee. Een keurmerk wekt vertrouwen en moet daarom direct in het oog van de consument springen. Voor webshops is de eerste indruk ontzettend belangrijk, anders zijn ze met één muisklik op de site van de concurrent. Houd hier rekening mee en zorg dat het keurmerk zichtbaar is zonder dat de consument daarvoor hoeft te scrollen. WebwinkelKeur heeft ook een interactieve sidebar die op de website geplaatst kan worden. De sidebar laat direct zien hoe betrouwbaar jouw online winkel is, zonder dat de consument verder op Google hoeft te zoeken naar reviews en dergelijke. Dit zorgt aantoonbaar voor meer conversie.
2. Houd rekening met kleine schermen
Steeds meer aankopen worden niet via een pc of laptop gedaan, maar via een mobiele telefoon of tablet. Controleer dus altijd of het keurmerk van jouw keuze zorgt voor een goede ondersteuning van mobiele apparaten. Check altijd na de plaatsing op jouw website of het keurmerk goed zichtbaar is op een kleiner scherm.
3. Plaats het keurmerk naast de bestelknop
Om klant te worden, moet de bezoeker op de welbekende bestelknop klikken. Dat is een van de momenten waarop de bezoeker geconfronteerd wordt met het feit dat hij op het punt staat om geld uit te geven. Neem twijfels weg door op de productpagina extra de nadruk te leggen op jouw betrouwbaarheid. Dit doe je door het keurmerk naast de bestelkop te plaatsen. Je kunt hier ook nog andere voordelen noemen. Bijvoorbeeld: ‘Gratis retourneren’ of ‘2 jaar garantie’.
4. Plaats het keurmerk in de winkelwagen
Het tweede punt waarop veel klanten afhaken, is in de winkelwagen. Veel bezoekers maken hun aankoop hier toch niet definitief. Door je voordelen extra te benoemen in de winkelwagen, zorg jij voor meer conversie. Op deze plek doe je er goed aan om banners te plaatsen van het webwinkelkeurmerk die aangeven wat de voordelen van het lidmaatschap zijn. Banners zeggen meer dan logo’s en zorgen ervoor dat jouw bezoekers klanten worden. Waar plaats jij jouw webwinkelkeurmerk? Laat het ons weten in een reactie.
Tags:
conversie verbeterenGeplaatst in: