Totaaloplossing voor internet-marketing

Forresult biedt een totaaloplossing voor internet-marketing. Onze experts in online marketing helpen je graag de prestaties van jouw bedrijf op internet te verbeteren. Met onder andere marketingadvies, webdesign, zoekmachine-optimalisatie en conversieoptimalisatie dragen we graag bij aan jouw online succes.

» Lees meer over onze aanpak

Tag archief: SEO

SEO, ook wel zoekmachine-optimalisatie genoemd, wordt toegepast om websites hoger in de Google ranking te laten scoren. Er zijn verschillende SEO-technieken die hiervoor ingezet kunnen worden. Onder andere linkbuilding, SEO-teksten schrijven en de technische opbouw van de site SEO-vriendelijk te maken. En dit is slechts een kleine greep in de mogelijkheden die je hebt bij SEO.

Op dit blog delen de SEO-experts van Forresult hun kennis en ervaring over zoekmachine-optimalisatie. Je vindt hier dus SEO-tips, SEO-cases en je krijgt voorbeelden van makkelijk toepasbare SEO-technieken.

Wil je weten hoe jouw site hoger kan scoren in de Google ranking? Laat dan een gratis SEO-scan doen van je site. Je krijgt dan van onze SEO-expert persoonlijke tips.

» Aanmelden voor gratis SEO-scan

21 april 2015: mobielvriendelijkheid wordt ranking factor

In Webshop, Website | door

Op 24 november informeerden we je al over de nieuwe mobile-friendly tag in de mobiele zoekresultaten van Google. De verwachting was dat het niet lang meer zou duren voor mobielvriendelijkheid ook een ranking factor zou worden. Inmiddels is het zo ver en hebben we belangrijk nieuws voor je SEO: Google heeft aangekondigd dat mobielvriendelijke sites

» Lees het hele artikel

Eenvoudig structuur aanbrengen in je tekst met de vraag-antwoordmethode

In Webteksten | door

Schrijf je regelmatig (internet)teksten voor bedrijven? Dan weet je dat het best lastig kan zijn om de structuur van je tekst te bepalen. Helemaal als je zelf niet veel af weet van het onderwerp waar je over schrijft. Gelukkig is er een handige methode die jou helpt structuur aan te brengen in je tekst: de

» Lees het hele artikel

Zoekmachine-optimalisatie voor afbeeldingen. Hoe pak je dat aan?

In Website, Zoekmachine optimalisatie | door

Hoe kom je hoog in Google met je website? Een logische vraag voor iedereen met een website of webshop. Als je hoog in de zoekmachineresultaten staat klikken immers veel meer geïnteresseerden naar je website dan wanneer je laag staat in Google. Er worden blogs vol geschreven over het onderwerp zoekmachine-optimalisatie, o.a. over optimalisatie van webteksten

» Lees het hele artikel

SEO-vraag: content herpubliceren op sites met hoge autoriteit?

In Zoekmachine optimalisatie | door

Het vakgebied van zoekmachine-optimalisatie verandert continu. Wat vorig jaar nog een goede techniek was om extra bezoekers naar een site te trekken, kan je nu zelfs een penalty opleveren. Het is dus cruciaal om de ontwikkelingen op de voet te volgen. In deze serie artikelen delen we kennis over do’s en don’ts over zoekmachine-optimalisatie. Het

» Lees het hele artikel

Een goede paginatitel scoort hoger in Google

In Webteksten, Zoekmachine optimalisatie | door

Veel websites laten zich verleiden tot het welkom heten van hun bezoekers. Een grote titel met “Welkom op deze website” prijkt boven aan de pagina. Dit is heel vriendelijk, maar heeft inhoudelijk geen enkele toegevoegde waarde. Wees slim! Gebruik een paginatitel die zowel de websitebezoekers als Google aanspreekt. Hoe je dat doet lees je hier.

» Lees het hele artikel

Succesvolle SEO teksten? Zo schrijf je ze!

In Zoekmachine optimalisatie | door

Wanneer je je bezig houdt met zoekmachine optimalisatie, ook wel bekend als SEO, schrijf je ongetwijfeld regelmatig teksten voor de landingpagina’s van je website. In deze specifieke SEO (Search Engine Optimization) teksten verwerk je belangrijke zoekwoorden en links. Je hoopt dat je hierdoor beter gevonden wordt door de zoekmachines. Maar hoe schrijf je eigenlijk een

» Lees het hele artikel

Zoekmachine-optimalisatie voor meer online succes

In Website, Zoekmachine optimalisatie | door

Je wilt je verkoop verhogen. Graag zo snel en voordelig mogelijk. Het inzetten van zoekmachine-optimalisatie is hiervoor een goede oplossing met een hoge return on investment (ROI). Zoekmachine-optimalisatie zorgt ervoor dat je een hoge ranking behaalt in de Google zoekresultaten. Hierdoor klikken meer mensen door naar je website, waardoor je uiteindelijk meer verkoopt. Ben je

» Lees het hele artikel

Google wijzigt title-tags. Wat te doen?

In Zoekmachine optimalisatie | door

Met de title-tags van je website heb je zelf in de hand hoe gebruikers jouw site zien in de zoekmachineresultaten. Tenminste, dat was tot nu toe het geval. Steeds vaker past Google namelijk de title-tags van websites aan. Met als gevolg dat jouw site anders in de Google-resultaten verschijnt dan jij wilt. Waarom wijzigt Google

» Lees het hele artikel

Het nieuwe Google Image Search: zijn jouw afbeeldingen er klaar voor?

In Zoekmachine optimalisatie | door

Momenteel is Google bezig het nieuwe Image Search uit te rollen. Het zoeken naar en browsen door afbeeldingen in de zoekmachine moet hierdoor gemakkelijker worden. Wat zijn precies de veranderingen in Image Search? En hoe zorg je ervoor dat jouw afbeeldingen zo hoog mogelijk in Google verschijnen én er veel mensen op doorklikken?

» Lees het hele artikel

Haal meer uit je (not provided) data in Google Analytics

In Zoekmachine optimalisatie | door

Ze zijn een doorn in het oog voor veel SEO-ers: de (not provided) zoektermen in Google Analytics. Ging het hierbij in eerste instantie “alleen” om organische zoekopdrachten van ingelogde Google-gebruikers of binnen Firefox, onlangs kondigde Google aan de versleuteling van zoekopdrachten uit te breiden naar Google Chrome. Hierdoor wordt het ons steeds moeilijker gemaakt goede

» Lees het hele artikel