Tag archief: conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is de benaming voor doelgerichte werkzaamheden die ertoe leiden dat meer websitebezoekers overgaan tot conversie. Dit wil zeggen dat bezoekers bijvoorbeeld een bestelling plaatsen, offerteaanvraag doen of contact opnemen.

Conversie optimalisatie (ook wel website-optimalisatie genoemd) kan op verschillende manieren worden uitgevoerd. A/B-testen zijn één van de bekendste technieken om de conversie stapsgewijs te verbeteren. Tijdens het A/B-testen worden verschillende varianten van de website getest op hun effectiviteit. Maar conversie-optimalisatie omvat meer, zoals het optimaliseren van de gebruiksvriendelijkheid van websites, het aanpassen van webteksten en het vaststellen en verbeteren van conversieknelpunten op de website.

Op ons blog geven wij praktijkgerichte conversie-optimalisatie tips waarmee je zelf aan de slag kan om je conversie te verbeteren. Natuurlijk kun je ook onze expertise op dit gebied inschakelen, dan zorgen wij voor de conversie-optimalisatie van je site. Bel ons even als je daarin interesse hebt (053 – 43 44 555).

Verhogen conversies keurmerk

Verhoog je conversie met de juiste plaatsing van een keurmerk

Als webwinkelier wil je dat websitebezoekers veranderen in klanten. Om je verkopen een boost te geven, kun je jouw omzet

webformulier optimalisatie

3 redenen waarom webformulieren niet converteren

Een goed contactformulier is de sleutel naar een succesvolle website. Het formulier moet uitnodigend zijn om in te vullen en

hoe een website succesvolle maken

Redenen waarom jouw website niet succesvol is (en wat je eraan kan doen)

Heb je een website maar valt de respons tegen? En zou je een website willen hebben die wél nieuwe klanten

conversie-optimalisatie analyse

Waarom veel marketeers conversie-optimalisatie verkeerd aanpakken (en hoe het te fixen)

Als een website te weinig verkoop oplevert moet je hem aanpassen. Dat is een no-brainer. Maar de strategieën die je

call to action conversie

5 kenmerken van een sterke call to action (en waarom je die nodig hebt)

Mensen laten doen wat jij wilt is lastig. Zeker als het via je website gaat, omdat je er niet letterlijk

prijspijn brein

3 feiten over keuzegedrag waarmee je de websiteconversie laat stijgen (2/3)

Denk jij dat je in controle bent over je aankoopgedrag? Ik moet je dan echt teleurstellen. We dénken dat we

keuzegedrag

3 feiten over keuzegedrag waarmee je de websiteconversie laat stijgen (1/3)

Op een commerciële website draait alles om één ding: het keuzegedrag van bezoekers. Kopen ze bij jou of niet? Alles

conversie psychologie

3 vragen die conversiespecialisten stellen. Lees en leer!

Iemand die écht goed is in conversie-optimalisatie blinkt uit op twee eigenschappen: analytisch vermogen en nieuwsgierigheid. Om de conversie te

Verleid bezoekers met een overtuigende homepagina tekst

Wil jij de aandacht van je website bezoekers trekken? En wil je die aandacht langer dan een paar seconden vasthouden?