Tag archief: conversie

Conversie is de vakterm die aanduidt dat een websitebezoeker een gewenste actie heeft verricht. In een webshop kan dit een bestelling zijn. Bij een website is een conversie bijvoorbeeld een offerteaanvraag of nieuwsbriefinschrijving.

Je hebt macro conversies, waarbij het gaat om het ultieme einddoel (zoals een bestelling of offerteaanvraag). Daarnaast bestaan micro conversies, wat een benaming is voor een subdoel op weg naar het einddoel (bijvoorbeeld aanmelding voor de nieuwsbrief).

Om veel conversies te behalen is het belangrijk om websitebezoekers te leiden naar het punt waar ze tot conversie kunnen overgaan. Hoe je dat doet, lees je in onze blogs.

webformulier optimalisatie

3 redenen waarom webformulieren niet converteren

Een goed contactformulier is de sleutel naar een succesvolle website. Het formulier moet uitnodigend zijn om in te vullen en

hoe een website succesvolle maken

Redenen waarom jouw website niet succesvol is (en wat je eraan kan doen)

Heb je een website maar valt de respons tegen? En zou je een website willen hebben die wél nieuwe klanten

conversie-optimalisatie analyse

Waarom veel marketeers conversie-optimalisatie verkeerd aanpakken (en hoe het te fixen)

Als een website te weinig verkoop oplevert moet je hem aanpassen. Dat is een no-brainer. Maar de strategieën die je

call to action conversie

5 kenmerken van een sterke call to action (en waarom je die nodig hebt)

Mensen laten doen wat jij wilt is lastig. Zeker als het via je website gaat, omdat je er niet letterlijk

prijspijn brein

3 feiten over keuzegedrag waarmee je de websiteconversie laat stijgen (2/3)

Denk jij dat je in controle bent over je aankoopgedrag? Ik moet je dan echt teleurstellen. We dénken dat we

keuzegedrag

3 feiten over keuzegedrag waarmee je de websiteconversie laat stijgen (1/3)

Op een commerciële website draait alles om één ding: het keuzegedrag van bezoekers. Kopen ze bij jou of niet? Alles

conversie psychologie

3 vragen die conversiespecialisten stellen. Lees en leer!

Iemand die écht goed is in conversie-optimalisatie blinkt uit op twee eigenschappen: analytisch vermogen en nieuwsgierigheid. Om de conversie te

Verleid bezoekers met een overtuigende homepagina tekst

Wil jij de aandacht van je website bezoekers trekken? En wil je die aandacht langer dan een paar seconden vasthouden?

Gestaltpsychologie: hoe gebruik je de ‘Wet van continuïteit’ in webdesign?

We zien de wereld in patronen. Dit is een handig trucje van onze hersenen. Wanneer we alles als losse onderdelen