ForResult – online marketing partner

ForResult drie keer in EditieNL op RTL4

De afgelopen maand is Forresult drie keer gevraagd om mee te werken aan een tv-item voor EditieNL. Onze unieke kennis over marketing en consumentengedrag leidde in korte tijd tot drie leuke tv-optredens. Ben je benieuwd hoe Jorik Heins en Maud Ebbekink het op tv doen? Bekijk dan hieronder de items.

logo Editie NL

Waarom is de AH mini-spaaractie zo succesvol?

ah mini winkel

Jorik Heins vertelt in EditieNL dat kinderen door de spaaractie al op jonge leeftijd in aanraking komen met Albert Heijn. Hierdoor ontwikkelen zij een voorkeur om ook ‘echte’ boodschappen bij de AH te willen kopen. Daarnaast beïnvloedt deze actie onbewust de merkvoorkeur bij de kinderen. Doordat ze in hun eigen winkeltje spelen met A-merkproducten zoals Mars, Coca Cola, Calvé en AH eigen merk producten, groeit een voorkeur voor deze producten ten opzichte van concurrerende producten.

Ben je benieuwd naar de tv-uitzending? Je kan het item kijken via onderstaande link:
» Jorik Heins in EditieNL

benzinepompLaten we de auto staan als de benzineprijs boven de €2,- komt?

Consumentenpsycholoog Maud Ebbekink gaf in EditieNL aan dat we niet snel stoppen met autorijden, ondanks de stijgende benzineprijzen. Doordat de prijsstijging geleidelijk gaat, steeds met een paar cent, wen je snel aan het nieuwe prijsniveau. Hierdoor blijven mensen steeds doorrijden. Wanneer de prijs ineens €2,25 zou zijn, en de stijging dus veel groter is in één keer, dan is de situatie anders. Dan zijn acties veel waarschijnlijker.

Ben je benieuwd naar de tv-uitzending? Je kan het item kijken via onderstaande link:
» Maud Ebbekink in EditieNL

Welke invloed heeft muziek op aankoopgedrag?

draaiorgelMaud Ebbekink beantwoorde in EditieNL de vraag hoe muziek koopgedrag kan stimuleren of afremmen. Muziek moet namelijk aansluiten bij het type winkel en het publiek wat er winkelt. Alleen dan werkt (achtergrond)muziek stimulerend op verkoop. De vraag of een draaiorgel in het centrum gunstig is voor de verkoop van de winkeliers, wordt momenteel onderzocht door de Universiteit Twente op verzoek van Stichting Stadsorgel Enschede. Op basis van eerder onderzoek naar de invloed van muziek op koopgedrag kun je afleiden of een draaiorgel een positief of negatief effect heeft. Maud legt dit uit in het item van EditieNL.

Ben je benieuwd naar de tv-uitzending? Je kan het item kijken via onderstaande link:
» Maud Ebbekink in Editie NL

 

Over de auteur

Forresult - Online marketing partner

De medewerkers van Forresult delen hun kennis en ervaring met u. Praktische tips, nieuwe verkooptechnieken en succesvolle cases komen voorbij op ons blog.

Geplaatst in: