Resultaat = bezoekersaantallen x conversie

Wil je dat klanten jou bellen in plaats van de concurrent? Via internet is het verslaan van je concurrent simpeler dan je denkt. Het maakt namelijk niet uit of je een groot of klein bedrijf hebt,
want het gaat er om hoe strategisch jij internet inzet om je bedrijf te profileren. Lees in dit artikel wat je moet doen om een straatlengte voorsprong op je concurrenten te krijgen.

 

Stap 1: Meer bezoekers op je website

Bezoekers naar je website trekken is de basis van succes op internet. Komen er meer bezoekers op jouw website, dan op de site van de concurrent? Dan heb je de eerste slag gewonnen. Je bereikt immers een grotere doelgroep via internet. Het enige wat je dan nog in de weg staat voor een overwinning op je concurrent is de conversie gerichtheid van je website.

 

Stap 2: Verhoog de conversie van je website

Aan bezoekers die enkel rondklikken op je website heb je niets. Ze moeten ook overgaan tot de gewenste actie. Bijvoorbeeld een product bestellen, contact met je opnemen, een brochure downloaden of inschrijven voor een nieuwsbrief.  Om dit te bereiken moet je je website zo inrichten dat bezoekers ook gestimuleerd worden om tot actie over te gaan. Dit kan met behulp van conversie optimalisatie. Om je alvast op weg te helpen vind je hieronder 3 korte tips om de conversie van je website te verhogen:

  1. Gebruik een duidelijke titel op je homepagina om bezoekers direct te vertellen op wat voor een site te zijn gekomen. Zeg geen ‘welkom’, maar zeg kort wat je aanbiedt.
  2. Plaats op de homepagina een opsomming met Unique Selling Points van je bedrijf of product. Hierdoor kunnen bezoekers direct lezen waarom ze bij jou moeten kopen in plaats van bij de concurrent.
  3. Plaats een duidelijk actieknop op de homepagina. Deze knop moet veel aandacht trekken en doorklikken naar een gewenste actiepagina (bijvoorbeeld het contactformulier).

 

Succes = meer bezoekers x meer conversie

conversie verhogenVoorbeeld voor een webshop
Huidige situatie:
1.000 bezoekers x 2 % conversie = 20 bestellingen

Ideale situatie m.b.v. zoekmachine– en conversie optimalisatie:
2.000 bezoekers x 4% conversie = 80 bestellingen

2 keer zoveel bezoekers en conversie betekent 4 keer zoveel bestellingen!

Je online succes kan je dus vergroten door het trekken van meer bezoekers naar je website. Dit kan middels zoekmachine optimalisatie. Daarnaast is het van belang dat je website effectief is, waardoor bezoekers overgaan tot conversie. Dit kan beïnvloed worden met conversie optimalisatie. Het grootste effect kan natuurlijk behaald worden door het toepassen van zowel zoekmachine optimalisatie áls conversie optimalisatie, zoals de bovenstaande rekensom illustreert.

>>Forresult internet marketing


 

Comments are closed.

Ik nodig je uit!

Ik nodig je graag uit om eens kennis te maken. In een telefoongesprek van 5 minuten kan ik je al vertellen of SEO past bij jouw bedrijf. Vaak duurt zo’n gesprek langer omdat ik graag al je vragen beantwoord. Ook kunnen we een afspraak inplannen om kennis te maken met een kop koffie of thee.


Wat heeft jouw voorkeur? Maak hier je keuze:

Ontvang een uitnodiging per mail   Ik word liever even gebeld


Privacy garantie
Je komt niet op een mailinglijst, je wordt niet door een callcenter gebeld.
Ik bel of mail je persoonlijk om kennis te maken. Erewoord!

Je mag ons ook zelf bellen op 053 43 44 555