Zoekmachine-optimalisatie voor afbeeldingen. Hoe pak je dat aan?

Hoe kom je hoog in Google met je website? Een logische vraag voor iedereen met een website of webshop. Als je hoog in de zoekmachineresultaten staat klikken immers veel meer geïnteresseerden naar je website dan wanneer je laag staat in Google. Er worden blogs vol geschreven over het onderwerp zoekmachine-optimalisatie, o.a. over optimalisatie van webteksten en linkbuilding. Maar er is meer wat je kan doen! Daarover vertel ik je in dit artikel meer.

Ik heb een tip uit onverwachte hoek. Het is namelijk een tip die je slechts op een paar blogs leest, omdat het snel over het hoofd wordt gezien bij het uitvoeren van zoekmachine-optimalisatie. Je hoeft het namelijk niet te laten bij het verwerken van zoekwoorden in je webteksten. Ook op je afbeeldingen kun je conversie-optimalisatie toepassen. Op welke manieren je dat kan doen leg ik je direct uit.

Wil jij jouw website hoog in Google? Wij gaan voor je aan het werk!

  1. Afbeeldingsnaam optimalisatie

    De meeste afbeeldingsnamen zijn gekozen door de beheerder van een site. De afbeeldingen in een webshop zijn bijvoorbeeld een opsomming van het merk, type en kleur van het product. Vaak wordt ook nog een onnavolgbare combinatie van cijfer- of getallenreeksen toegevoegd. Voor Google is dit horror. Maar wat moet je dan wel doen?

    Hernoem de afbeelding en verwerk ook relevante zoekwoorden in de afbeeldingsnaam. Hierdoor voeg je dus extra en op een natuurlijke manier zoekwoorden toe op je pagina. Hierdoor wordt deze nog relevanter gevonden door Google, wat goed is voor je positie in de zoekmachineresultaten.

  2. ALT-tekst optimalisatie

    Elke afbeelding kun je een ALT-tag meegeven. Dit is een korte omschrijving die wordt getoond als je met je muis op de afbeelding gaat staan op de webpagina. Ook wordt deze tekst getoond als om welke reden dan ook de afbeelding niet getoond kan worden op de pagina.

    Veel webbeheerders zijn zich niet bewust van de mogelijkheid om een ALT-tag toe te voegen aan een afbeelding. Ze laten zelfs vaak dit invulveld leeg! Dood en doodzonde, omdat je bij de ALT-tag opnieuw de mogelijkheid hebt om een zoekwoord te verwerken. Loop daarom dus al je afbeeldingen na en kijk of er überhaupt al ALT-tags bij staan, en hernoem dit als er nog geen zoekwoord in verwerkt is.

alt-tekst afbeelding

Zoekmachine-optimalisatie van afbeeldingen: doe jij het al?

Heb jij de zoekmachine-optimalisatie van afbeeldingen op jouw site al op orde? Check vandaag nog of jouw afbeeldingsnamen en ALT-tags al zijn voorzien van zoekwoorden. Zo niet, voeg ze dan toe of hernoem ze. Zeker bij een omvangrijke website of webshop kan dit een groot effect hebben op de positie in de zoekmachineresultaten van Google.

Gratis zoekmachine-optimalisatie scan van jouw website

Of vind je het allemaal prima, zolang je website maar hoog scoort in Google? Laat ons dan je zoekmachine-optimalisatie en zoekmachine marketing verzorgen. Wij houden dan alle kennis en ontwikkelingen bij, zodat jij je daar geen zorgen over hoeft te maken? Klinkt dat interessant?Laat dan nu een zoekmachine-optimalisatie scan van je website maken. Helemaal gratis en vrijblijvend.

» Meer lezen over de gratis zoekmachine-optimalisatie scan

Forresult - Experts in online

De medewerkers van Forresult delen hun kennis en ervaring met u. Praktische tips, nieuwe verkooptechnieken en succesvolle cases komen voorbij op ons blog.

More Posts - Website

Follow Me:
TwitterFacebookGoogle Plus

Totaaloplossing voor internet-marketing

Forresult biedt een totaaloplossing voor internet-marketing. Onze experts in online marketing helpen je graag de prestaties van jouw bedrijf op internet te verbeteren. Met onder andere marketingadvies, webdesign, zoekmachine-optimalisatie en conversieoptimalisatie dragen we graag bij aan jouw online succes.

» Lees meer over onze aanpak

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*