Waarom is SEO belangrijk?
4 redenen om te investeren in zoekmachine optimalisatie

Als je nieuwe klanten wilt bereiken via internet zijn er tal van mogelijkheden. Veel bedrijven kiezen ervoor om te investeren in zoekmachine optimalisatie (SEO). In dit artikel ontdek je waarom SEO belangrijk en, voor de meeste bedrijven, erg winstgevend is.

Reden 1:
SEO is on-demand marketing

Reclames en advertenties zijn irritant. Banners, filmpjes en linkjes vragen je aandacht terwijl je met wat anders bezig bent. Niet voor niets zijn ad-blockers erg populair. 

Maar als je op zoek bent naar een schilder, een nieuwe laptop, of een grasmaaier, dan wil je graag aanbieders vinden die dat leveren. Dan gebruik je Google om een aanbieder te vinden. 

Met SEO komt jouw bedrijf in beeld, precies op het moment dat klanten naar je opzoek zijn. En niet als advertentie, maar als normaal zoekresultaat! Daar worden je klanten blij van. Je bent er als klanten er om vragen: on-demand!

bouwen met SEO

Reden 2:
SEO is bouwen aan voorsprong

De website die door Google het meest betrouwbaar en relevant wordt gevonden staat bovenaan in de resultaten. Dat is niet iets wat je van vandaag op morgen bereikt. Het duurt even om bovenaan te komen, maar de voorsprong die je daarmee opbouwt kan een concurrent niet zomaar te niet doen. 

Bij adverteren kan een concurrent er veel geld tegenaan gooien en jou uit de markt prijzen. Bij SEO gaat dat niet. Je bouwt met SEO aan duurzame posities die je een stabiele stroom aan klanten leveren. Zo kan je gecontroleerd je bedrijf laten groeien!

SEO is de meest winstgevende manier van marketing
Zoekmachine optimalisatie van 5 jaar geleden resulteert nog steeds bij klanten in meer omzet!
Het verhogen van de waarde van je website doormiddel van SEO is dan ook een duurzame investering.

Reden 3:
70% klikt op een SEO resultaat

Het aandeel advertenties in de zoekresultaten van Google is de afgelopen jaren gegroeid. Toch klikken de meeste mensen niet op een advertentie, maar op een “normaal” zoekresultaat.

Slechts 25% klikt op een advertentie! Maar liefst 70% slaat de Google Ads over en klikt op een 'normaal resultaat'. 

Enkel met behulp van SEO komt jouw website tussen deze normale zoekresultaten!

organisch versus betaald

 

Reden 4:
SEO-kosten stijgen niet 

Kosten voor advertenties in Google Ads en Facebook stijgen voortdurend. dit komt door het veilingmodel waarop deze vormen van adverteren zijn gebaseerd.

Met SEO zorgen we voor langdurige en blijvende posities in Google. Dat levert jou een stabiele stroom aan bezoekers op. Je weet wat je uitgeeft en wat het je oplevert zonder dat je afhankelijk bent van stijgende advertentiekosten per klik.

 

Direct resultaart met SEO?

Zoekmachine optimalisatie is een investering in de lange termijn.

Dat betekent dat je niet direct resultaat ziet in de eerste maanden. Na verloop van tijd verbeteren je posities in de zoekresultaten (SERP's), waardoor het aantal bezoekers stijgt en je omzet wordt verhoogd.

> Lees hier hoe lang SEO duurt

Overtuigd dat SEO belangrijk is?

Als jij net als ons overtuigd bent dat SEO belangrijk is, dan kom ik graag met je in contact. Wij zijn al sinds 2005 gespecialiseerd in SEO en helpen je graag bij het vergroten van jouw omzet.

Laten we eerst even bellen of mailen. Dat kost je weinig tijd en we kunnen de belangrijkste vragen beantwoorden. Je kunt mij bereiken op 053 43 44 555.

Natuurlijk kan ik ook contact met jou opnemen.

Neem direct contact op!
Gezien bij:
RTL4 logo
NOS logo
Editie NL logo
Volkskrant logo
RTL4 logo