4 redenen om te investeren in zoekmachine optimalisatie?

Als je nieuwe klanten wilt bereiken via internet zijn er tal van mogelijkheden. Veel bedrijven kiezen ervoor om te investeren in zoekmachine optimalisatie (SEO). In dit artikel ontdek je waarom SEO voor de meeste bedrijven erg winstgevend is.

Reden 1:
SEO is on-demand marketing

Reclames en advertenties zijn irritant. Banners, filmpjes en linkjes vragen je aandacht terwijl je met wat anders bezig bent. Niet voor niets zijn ad-blockers erg populair. 

Maar als je op zoek bent naar een schilder, een nieuwe laptop, of een grasmaaier, dan wil je graag aanbieders vinden die dat leveren. Dan gebruik je Google om een aanbieder te vinden. 

Met SEO komt jouw bedrijf in beeld, precies op het moment dat klanten naar je opzoek zijn. En niet als advertentie, maar als normaal zoekresultaat! Daar worden je klanten blij van. Je bent er als klanten er om vragen: on-demand!

Reden 2:
SEO is bouwen aan voorsprong

De website die door Google het meest betrouwbaar en relevant wordt gevonden staat bovenaan in de resultaten. Dat is niet iets wat je van vandaag op morgen bereikt. Het duurt even om bovenaan te komen, maar de voorsprong die je daarmee opbouwt kan een concurrent niet zomaar te niet doen. 

Bij adverteren kan een concurrent er veel geld tegenaan gooien en jou uit de markt prijzen. Bij SEO gaat dat niet. Je bouwt met SEO aan duurzame posities die je een stabiele stroom aan klanten leveren. Zo kan je gecontroleerd je bedrijf laten groeien!

bouwen met SEO

Reden 3:
SEO-kosten stijgen niet 

Kosten voor advertenties in Google Ads en Facebook stijgen voortdurend. dit komt door het veilingmodel waarop deze vormen van adverteren zijn gebaseerd.

Met SEO zorgen we voor langdurige en blijvende posities in Google. Dat levert jou een stabiele stroom aan bezoekers op. Je weet wat je uitgeeft en wat het je oplevert zonder dat je afhankelijk bent van stijgende advertentiekosten per klik.

seo kosten

Reden 4:
88% klikt op een SEO resultaat

De meeste mensen klikken in Google niet op een advertentie, maar op een “normaal” zoekresultaat.

Slechts 12% klikt op een advertentie! Maarliefst 88% slaat de Google Ads over en klikt op een 'normaal resultaat'. 

Enkel met behulp van SEO komt jouw website tussen deze normale zoekresultaten!

seo vs. ads

De optelsom

Deze 4 redenen maken dat voor de meeste bedrijven zoekmachine optimalisatie veruit de meest winstgevende manier van marketing is. Doordat een investering van 5 jaar geleden nu nog voor klanten zorgt maakt zoekmachine optimalisatie tot een slimme investering!

Zijn wij jouw SEO partner?

Wij zijn al sinds 2005 gespecialiseerd in SEO. Daarom nodig ik je graag uit voor een kennismaking. Laten we eerst even bellen of mailen. Dat kost je weinig tijd en je hebt meteen een beter beeld van ons. Vul hieronder je mail of telefoonnummer in, of bel ons direct op 053 43 44 555.

Ik wil kennismaken

naam is een verplicht veld
Bedrijfsnaam is een verplicht veld

Vul hier hoe je wilt dat ik contact met je opneem

 
Gezien bij:
RTL4 logo
NOS logo
Editie NL logo
Volkskrant logo
RTL4 logo