Zó optimaliseer je de header van je webshop

Geplaatst op 21 september 2012 in Webshop | door

Wanneer heb jij voor het laatst een kritische blik geworpen op de header van je webshop? De kans is groot dat je er alleen bij de bouw van je webwinkel goed over hebt nagedacht. De header van een site krijgt namelijk vaak maar weinig aandacht. En dat terwijl deze bovenste balk de eerste indruk is van je website! Hoog tijd dus om jouw header eens te onderwerpen aan een checkup. Hier lees je hoe je jouw header eenvoudig kunt optimaliseren om de gebruikerservaring én conversie van jouw webshop te verbeteren.

» Lees het hele artikel

Tijdelijke versterking Forresult-team door stagiair Tom Dekker

Geplaatst op 17 september 2012 in Forresult | door

Deze maand mogen we bij Forresult een nieuwe stagiair verwelkomen. Tom Dekker, derdejaars student Kunst & Techniek aan de Saxion Hogeschool, zal ons team het komende half jaar versterken. Zijn stage richt zich voornamelijk op, hoe kan het ook anders, internetmarketing.

» Lees het hele artikel

Nieuw in Google: 7 zoekresultaten op de eerste pagina

Geplaatst op 28 augustus 2012 in Zoekmachine optimalisatie | door

Misschien had je het al gemerkt: sinds kort toont Google voor sommige zoektermen nog maar 7 zoektermen op de eerste pagina. Vervelend als jouw site op de 8e plek staat voor zo’n zoekterm, zal je denken. Toch is er niet direct reden om je zorgen te maken. In dit blog leggen we uit voor welke zoektermen Google minder resultaten laat zien, en hoe jij ervoor zorgt dat jouw site in de top 7 van de zoekresultaten terechtkomt.

» Lees het hele artikel

Call-to-actions: niet altijd even effectief

Geplaatst op 14 augustus 2012 in Conversie-optimalisatie, Website | door

Wat hebben de slogans ‘Just do it’ van Nike en ‘Ontdek ons opnieuw’ van C&A met elkaar gemeen? Juist, ze zijn beide op een sturende manier geformuleerd. Met zulke reclameboodschappen wordt geprobeerd de consument over te halen tot een bepaalde actie. Ook in online communicatie zie je deze assertieve boodschappen vaak terug. Niet alleen in de vorm van slogans, maar ook als zogenoemde call-to-actions. Onderzoek wijst echter uit dat een call-to-action niet in elke situatie even goed werkt. In dit artikel lees je waarmee je rekening dient te houden bij het toepassen van call-to-actions op je site.

» Lees het hele artikel

Uitgestelde verkoop: een nieuwe bron van inkomsten voor webshops

Geplaatst op 07 augustus 2012 in Webshop | door

Een slimme webshop heeft een back-up plan voor het moment waarop een product uitverkocht is en hoeft daardoor geen ‘Nee’ te verkopen. Stel je voor: een potentiële klant heeft na lang zoeken het product van zijn keuze in jouw webshop gevonden. Maar helaas, het product is uitverkocht. Dat komt soms voor, ondanks het zorgvuldig inkopen van producten. Je kan dan je schouders ophalen en de potentiële klant laten schieten, óf je kunt hem verleiden op een later moment het product alsnog bij je te kopen. Hoe pak je dit overtuigend aanpakt, lees je in dit artikel.

» Lees het hele artikel

Hoger in Google met slimme interne links

Geplaatst op 31 juli 2012 in Zoekmachine optimalisatie | door

De Google Penguin update van afgelopen april heeft het belang van goede interne linkbuilding nog eens extra duidelijk gemaakt. Door op een slimme manier interne links te plaatsen op je site, kun je een hogere Google positie behalen voor belangrijke pagina’s. Daarom in dit artikel een drietal tips waarmee ook jij interne linkbuilding slim toepast!

» Lees het hele artikel

Kan jouw website rekenen op succes? Check het met de SOM-formule!

Geplaatst op 24 juli 2012 in Marketing psychologie, Online marketing, Website | door

Weet je waarom veel websites en webshops onsuccesvol zijn? Waarom ze rondzweven op internet zonder toegevoegde waarde? Of waarom ze geen nieuwe opdrachtgevers aantrekken? Nee?Geen man overboord,  Wij wel. We helpen je graag!  Het zit hem in de juiste aanpak en de juiste mentaliteit.

» Lees het hele artikel

Show, don’t tell: laat klanten zien hoe goed jouw product is

Geplaatst op 17 juli 2012 in Webshop | door

Als webshop eigenaar kun je waarschijnlijk gemakkelijk vertellen waarom mensen jouw product moeten kopen. Jij weet immers alles over je product, en je bent er 100% van overtuigd dat het werkt. Bij veel webshops worden de voordelen van producten dan ook alleen in de productbeschrijving genoemd. Helaas is dit vaak niet genoeg om je klanten écht te overtuigen van je product. Mensen willen zien dat een product daadwerkelijk doet wat het belooft. Een slimme verkoper speelt hier dus op in, en laat zien wat zijn product kan! Dit wordt ook wel de show, don’t tell-methode genoemd. In dit blog lees je met welke technieken je deze methode toepast in jouw webshop.

» Lees het hele artikel

3 tips om de bedankpagina van je webwinkel te verbeteren

Geplaatst op 10 juli 2012 in Webshop | door

De marketing van een webwinkel stopt niet bij het binnen halen van websitebezoekers. Of na het behalen van een bestelling. De meest effectieve marketing zet je juist in ná de bestelling. Dit is dé kans om je nieuw verworven klant tot mond-tot-mond reclame te verleiden. En hem tevens te activeren tot herhaalaankoop.

» Lees het hele artikel

Nieuwe tools in Google Analytics die je niet mag missen

Geplaatst op 03 juli 2012 in Zoekmachine optimalisatie | door

Wil jij ook het maximale rendement uit je website halen? Google Analytics biedt sinds kort een aantal handige nieuwe tools die dit nóg gemakkelijker maken.  Zo kun je nu eenvoudig verschillende paginavarianten tegen elkaar testen, en controleren of bezoekers de belangrijkste delen van jouw homepagina in één oogopslag kunnen zien. Lees snel verder om meer te weten te komen over deze functies.

» Lees het hele artikel