Laat zien hoe succesvol u bent! Tips voor een doeltreffende aanpak

Geplaatst op 11 december 2012 in Conversie-optimalisatie, Website | door

Wij Nederlanders doen het niet graag: opscheppen. Maar als u groot wilt worden in uw branche, kunt u er niet omheen om uw succes te tonen. Als niemand weet hoe goed u bent, dan krijgt u ook niet de opdrachten die u verdient. De krenten uit de pap gaan dan naar een bedrijf met een grote mond, maar met veel minder kunde. Om dit te voorkomen geven we u tips om op een bescheiden maar doeltreffende manier de wereld te laten weten hoe goed u bent.
» Lees het hele artikel

Ook uitgaande links op je website zijn voor zoekmachines van belang

Geplaatst op 04 december 2012 in Website, Zoekmachine optimalisatie | door

Er wordt vaak benadrukt hoe belangrijk het is om veel goede inkomende links naar je website te verzamelen. En het klopt dat deze links nog steeds één van de belangrijkste factoren zijn voor een hoge positie in Google. Toch worden ook uitgaande links vanuit websites van steeds grotere betekenis voor de zoekmachines. Het is dus zeker de moeite waard om ook voldoende aandacht te besteden aan deze links.

» Lees het hele artikel

Meer verkopen in je webshop met Pinterest

Geplaatst op 20 november 2012 in Webshop | door

Het sociale netwerk Pinterest wint steeds meer aan populariteit in Nederland. Ook voor bedrijven biedt dit visuele online prikbord veel kansen. Zo kan Pinterest je helpen om de verkoop via je webshop een impuls te geven. Hoe? In dit blog leggen we je uit hoe je handig gebruik maakt van Pinterest om klanten naar je webshop te lokken.

» Lees het hele artikel

Breinstrijd: aankoopgedrag is een afweging tussen pijn en genot

Geplaatst op 15 november 2012 in Marketing psychologie, Online marketing | door

Wie achter de werkelijke behoeften, motieven, voorkeuren en gedachten van consumenten wil komen, moet in het brein kijken.  Aankoopgedrag van consumenten is te voorspellen door te kijken naar de breinactiviteit in drie verschillende gebieden, blijkt uit neuromarketing onderzoek.

» Lees het hele artikel

Verhoog de verkoopkracht van je website met A/B-testen

Geplaatst op 30 oktober 2012 in Conversie-optimalisatie | door

Elke website heeft één of meerdere doelen. In een webshop draait alles om de verkoop, maar op een doorsnee bedrijfswebsites is het allerbelangrijkste om potentiële klanten contact te laten opnemen; via een contactformulier of door een telefoontje. In onlinemarketingjargon is een behaald doel een conversie. Zonder conversie geen nieuwe klanten. Dus hoe kan je de verkoopkracht van je website verhogen?

» Lees het hele artikel

De Link Disavow Tool van Google: een opluchting voor SEO’ers

Geplaatst op 23 oktober 2012 in Zoekmachine optimalisatie | door

Google Webmaster Tools heeft er sinds kort een nieuwe tool bij: de zogenoemde Link Disavow Tool. Met deze – lang verwachte – tool kun je als websitebeheerder aan Google laten weten welke links naar jouw site niet meegenomen moeten worden door Google. Handig als je bijvoorbeeld van Google de melding hebt gekregen dat je “onnatuurlijke” links naar je website hebt.

» Lees het hele artikel

3 tips om het gemiddelde orderbedrag in webshops te verhogen

Geplaatst op 16 oktober 2012 in Conversie-optimalisatie, Webshop | door

Meer omzet halen met je webshop, dat wil elke internetondernemer. Daarom wordt veel geld gestoken in het trekken van meer bezoekers naar de site. Daarnaast wordt er steeds vaker gericht actie ondernomen om het conversiepercentage van webshop omhoog te krijgen (bijvoorbeeld met A/B-testen). Maar er is nog een optie waar vaak niet bij stil wordt gestaan: het verhogen van de gemiddelde orderbedrag. In dit artikel krijg je drie tips om het succes van je webshop te vergroten door de gemiddelde orderwaarde te verhogen.

» Lees het hele artikel

De Exact Match Domain update van Google: is jouw site in gevaar?

Geplaatst op 09 oktober 2012 in Zoekmachine optimalisatie | door

Google blijft werken aan een hoge kwaliteit van zijn zoekresultaten. Onlangs kondigde de zoekmachine aan de zogenoemde exact match domains (domeinnamen met een exacte zoekterm erin) te gaan aanpakken. Bevat de domeinnaam van jouw site ook zoekwoorden? Lees dan hier wat deze nieuwe update precies inhoudt, en hoe je voorkomt dat Google jouw website straft.

» Lees het hele artikel

Search, experience en credence producten: hoe verkoop je ze het beste?

Geplaatst op 02 oktober 2012 in Marketing psychologie, Online marketing | door

Verkopers beseffen vaak niet dat hun verkoopkansen hoger of lager worden door hoe zijn de producteigenschappen communiceren naar de consument. In het verkoopproces zijn de producteigenschappen vaak een speerpunt, zeker als het gaat om verkoop in een webshop. Volgens de Theory of Economics of Information (Darby & Karni, 1973; Nelson, 1974) hebben producten -of meer precies de kenmerken van producten- search, experience of credence eigenschappen. Deze drie categorieën geven aan wanneer in het verkoopproces de consument kan achterhalen of het product werkelijk de eigenschap heeft die is geclaimd door de verkoper. Uit onderzoek blijkt dat het gebruik van credence producteigenschappen grote invloed heeft op de verkoop.

» Lees het hele artikel

Hoog scoren in Google kan ook met een klein budget

Geplaatst op 28 september 2012 in Zoekmachine optimalisatie | door

Wilt u zonder torenhoge marketingbudgetten nieuwe klanten vinden? Hoog scoren in Google met uw website is een goed alternatief voor nóg vaker adverteren, alwéér een mailing sturen en nóg mooiere brochures maken. Met zoekmachine optimalisatie krijgt u waar voor uw marketingbudget: potentiële klanten komen vanzelf naar uw website toe, doordat deze een toppositie heeft in de Google ranking.

» Lees het hele artikel