Google plaatst “mobile friendly” tag bij mobiele zoekresultaten

Geplaatst op 24 november 2014 in Zoekmachine optimalisatie | door

Er zijn honderden factoren die bepalen welke website hoog in Google staat, en welke niet. Nu steeds meer bezoekers websites bezoeken op smartphones en tablets (op websites van sommige van onze klanten loopt dit op tot meer dan 50%!) kun je deze doelgroep als website-beheerder niet langer links laten liggen. Dat vindt Google ook, en zodoende is het al langere tijd zo dat mobielvriendelijkheid één van de ranking-factoren is van de grootste zoekmachine wereldwijd.

» Lees het hele artikel

Eenvoudig structuur aanbrengen in je tekst met de vraag-antwoordmethode

Geplaatst op 06 november 2014 in Webteksten | door

Schrijf je regelmatig (internet)teksten voor bedrijven? Dan weet je dat het best lastig kan zijn om de structuur van je tekst te bepalen. Helemaal als je zelf niet veel af weet van het onderwerp waar je over schrijft. Gelukkig is er een handige methode die jou helpt structuur aan te brengen in je tekst: de zogenoemde vraag-antwoordmethode. In dit blog leg ik uit hoe jij met deze (verbluffend eenvoudige) techniek in een handomdraai een goede, samenhangende tekst schrijft.

» Lees het hele artikel

Zoekmachine-optimalisatie voor afbeeldingen. Hoe pak je dat aan?

Geplaatst op 04 november 2014 in Website, Zoekmachine optimalisatie | door

Hoe kom je hoog in Google met je website? Een logische vraag voor iedereen met een website of webshop. Als je hoog in de zoekmachineresultaten staat klikken immers veel meer geïnteresseerden naar je website dan wanneer je laag staat in Google. Er worden blogs vol geschreven over het onderwerp zoekmachine-optimalisatie, o.a. over optimalisatie van webteksten en linkbuilding. Maar er is meer wat je kan doen! Daarover vertel ik je in dit artikel meer.

» Lees het hele artikel

Waarom veel marketeers conversie-optimalisatie verkeerd aanpakken (en hoe het te fixen)

Geplaatst op 28 oktober 2014 in Conversie-optimalisatie, Website | door

Als een website te weinig verkoop oplevert moet je hem aanpassen. Dat is een no-brainer. Maar de strategieën die je hiervoor kan gebruiken lopen nogal uiteen. In dit artikel vertel ik waarom veel online marketeers conversie-optimalisatie compleet verkeerd aanpakken en leg ik uit wat ze wel hadden moeten doen. » Lees het hele artikel

5 kenmerken van een sterke call to action (en waarom je die nodig hebt)

Geplaatst op 21 oktober 2014 in Conversie-optimalisatie | door

Mensen laten doen wat jij wilt is lastig. Zeker als het via je website gaat, omdat je er niet letterlijk bij staat om invloed uit te oefenen. Je wilt bijvoorbeeld dat je websitebezoekers een aankoop bij je doen, een offerte opvragen of contact met je opnemen. Hoe krijg je dat voor elkaar? In dit artikel krijg je tips hoe je een krachtige ‘call to action’ op je website kan toevoegen.

» Lees het hele artikel

Webinar “Succesvol ondernemen met je webwinkel”

Geplaatst op 09 oktober 2014 in Webshop | door

Afgelopen dinsdagavond vond het webinar “Succesvol ondernemen met je webwinkel” plaats. Dit webinar werd georganiseerd door het Ondernemersplein en de KVK. Te gast waren onder andere de Douane, Belastingdienst, KVK, Bas Wind van The Cloakroom en… onze eigen Jorik Heins als marketingexpert.

» Lees het hele artikel

3 feiten over keuzegedrag waarmee je de websiteconversie laat stijgen (2/3)

Geplaatst op 09 oktober 2014 in Conversie-optimalisatie, Website | door

Denk jij dat je in controle bent over je aankoopgedrag? Ik moet je dan echt teleurstellen. We dénken dat we in controle zijn, maar eigenlijk is dat helemaal niet waar. In dit artikel vertel ik over de processen die in ons brein plaatsvinden vlak voor een aankoop.

» Lees het hele artikel

Succesfactoren voor een webshop (3/3): een goede site

Geplaatst op 07 oktober 2014 in Webshop | door

In deel drie van onze blogserie “succesfactoren voor een webshop” behandelen we hét instrument dat geld moet gaan opleveren: je website. Een goede site is voor een webshop essentieel. Met de tips uit dit artikel zorg je ervoor dat je niet onaangenaam verrast wordt door technische tegenvallers of een gebrek aan bezoekers.

» Lees het hele artikel

SEO-vraag: content herpubliceren op sites met hoge autoriteit?

Geplaatst op 02 oktober 2014 in Zoekmachine optimalisatie | door

Het vakgebied van zoekmachine-optimalisatie verandert continu. Wat vorig jaar nog een goede techniek was om extra bezoekers naar een site te trekken, kan je nu zelfs een penalty opleveren. Het is dus cruciaal om de ontwikkelingen op de voet te volgen. In deze serie artikelen delen we kennis over do’s en don’ts over zoekmachine-optimalisatie. Het eerste artikel gaat in op het herpubliceren van content op andere grote sites met hoge autoriteit.

» Lees het hele artikel

Succesfactoren voor een webshop (2/3): de juiste mindset

Geplaatst op 30 september 2014 in Webshop | door

Webshop: alleen iets voor ondernemersDagelijks openen 100 nieuwe webshops hun digitale deuren. Bijna net zo veel worden er binnen korte tijd weer gesloten. Veel webshop-eigenaren beginnen hun online avontuur vol goede moed en enthousiasme. Zij trappen in de valkuilen van verkeerde verwachtingen. Om te voorkomen dat ook jij een mislukte webshop-beheerder wordt, schreven wij een driedelige blogserie. Vandaag deel twee: de juiste mindset.

Als webshop-eigenaar ben je ondernemer

Het belangrijkste van alles is eigenlijk wel gezegd met bovenstaande zin: als je een webshop runt, dien je dat te doen als ondernemer. Zonder de nodige ondernemersgeest én –verantwoordelijkheden kom je er niet.

AdministratieOndernemen betekent administreren

Bij ondernemerschap hoort een gedegen administratie. Denk daarbij aan een KVK-inschrijving, BTW-nummer en het voeren van een volledige administratie. Het is belangrijk je administratie goed bij te houden. Administratie kost tijd, meestal ook geld (als je je aangiftes uitbesteedt) en beslaat een aanzienlijk deel van je werkzaamheden.

Een webshop is altijd open

Een webshop kent geen openingstijden die aansluiten op jouw agenda. Iemand die nu iets koopt, wil het product graag zo snel mogelijk in huis hebben. Een vlotte en professionele communicatie en verzending is essentieel voor het succes van een webshop. Met een webshop kun je niet denken: “dat mailtje beantwoord ik morgenavond wel, daar heb ik nu geen zin in”. Dag en nacht bereikbaar zijn hoeft niet, maar als het voor jou onmogelijk is om dagelijks met je webwinkel bezig te zijn en andere dingen soms direct te laten vallen, is een webwinkel voor jou misschien geen goed idee.

Geloof in je webshop!

Tot slot: het is essentieel om voor 100% in je webshop en in je plan te geloven. Als je bij voorbaat al twijfels hebt over het slagen van je webshop, hoor jij straks bij de 95% van de webshopeigenaren die gedesillusioneerd de stekker uit z’n shop trekt. Klinkt hard, maar dit is wél de realiteit. Geloof jij in je product, je plan én heb je de juiste mindset? Dan ben jij misschien een webwinkelier in de dop.


 

Lees ook deel 1 en 3 uit deze blogserie:

Ben jij voornemens een webshop te starten en wil je graag dat jouw webwinkel een succes wordt? Bekijk ook de andere succesfactoren voor webshops.