Totaaloplossing voor internet-marketing

Forresult biedt een totaaloplossing voor internet-marketing. Onze experts in online marketing helpen je graag de prestaties van jouw bedrijf op internet te verbeteren. Met onder andere marketingadvies, webdesign, zoekmachine-optimalisatie en conversieoptimalisatie dragen we graag bij aan jouw online succes.

» Lees meer over onze aanpak

Tag archief: webshop design

Waaraan moet je denken bij het (laten) ontwikkelen van een webshop design? Als je zelf geen designer bent, kun je er beter niet aan beginnen om zelf een webshop design te ontwerpen. Er is namelijk veel waar je aan moet denken, o.a. de gebruiksvriendelijkheid van de webshop en het creëren van de juiste uitstraling om je doelgroep aan te spreken. Bezoekers pikken namelijk snel op wanneer ze te maken hebben met een ‘geknutseld’ webshop design. Dit resulteert in minder vertrouwen in de webshop en daardoor minder verkoop.

De webshop designers van Forresult hebben jarenlange ervaring met het ontwerpen van een webshop design die de doelgroep aanspreekt en jou verkoop oplevert. Als je een webshop design wilt laten ontwerpen (en misschien zelfs een hele webshop wilt opzetten) kunnen wij je daarin helpen.

Call-to-actions: niet altijd even effectief

In Conversie-optimalisatie, Website | door

Wat hebben de slogans ‘Just do it’ van Nike en ‘Ontdek ons opnieuw’ van C&A met elkaar gemeen? Juist, ze zijn beide op een sturende manier geformuleerd. Met zulke reclameboodschappen wordt geprobeerd de consument over te halen tot een bepaalde actie. Ook in online communicatie zie je deze assertieve boodschappen vaak terug. Niet alleen in

» Lees het hele artikel

Uitgestelde verkoop: een nieuwe bron van inkomsten voor webshops

In Webshop | door

Een slimme webshop heeft een back-up plan voor het moment waarop een product uitverkocht is en hoeft daardoor geen ‘Nee’ te verkopen. Stel je voor: een potentiële klant heeft na lang zoeken het product van zijn keuze in jouw webshop gevonden. Maar helaas, het product is uitverkocht. Dat komt soms voor, ondanks het zorgvuldig inkopen

» Lees het hele artikel

Show, don’t tell: laat klanten zien hoe goed jouw product is

In Webshop | door

Als webshop eigenaar kun je waarschijnlijk gemakkelijk vertellen waarom mensen jouw product moeten kopen. Jij weet immers alles over je product, en je bent er 100% van overtuigd dat het werkt. Bij veel webshops worden de voordelen van producten dan ook alleen in de productbeschrijving genoemd. Helaas is dit vaak niet genoeg om je klanten

» Lees het hele artikel

Betere waardering van je webshop? Verhoog het aantal (sub)categorieën

In Webshop | door

Dat categorieën een handige manier zijn om producten in je webshop te ordenen, wist je waarschijnlijk al. Maar wist je dat je, door je producten zo nauwkeurig mogelijk te categoriseren, ook de klantbeoordeling van je webshop aanzienlijk kunt verbeteren? Uit recent wetenschappelijk onderzoek blijkt namelijk dat mensen meer winkelplezier ervaren in een webshop met een

» Lees het hele artikel

Help je klanten met geruststellende bijschriften bij de bestelknop

In Conversie-optimalisatie | door

Wanneer je je klanten eenmaal op je productpagina’s hebt, wil je natuurlijk ook dat zij overgaan tot het kopen van jouw product. Een aantrekkelijke productbeschrijving is hiervoor in de eerste plaats belangrijk. Maar er zijn meer manieren om klanten nét dat laatste zetje te geven om jouw artikel te bestellen, bijvoorbeeld door bepaalde bijschriften in de

» Lees het hele artikel

Productcombinaties zorgen voor minder omzet

In Conversie-optimalisatie | door

Je ziet het in veel winkels: producten worden met elkaar gecombineerd, samen verpakt en verkocht. Bijvoorbeeld een eau de toilette met een douchegel. Of een elektrische tandenborstel met extra borstels. Winkeliers denken dat ze hierdoor meer verkopen en dus meer omzet maken. Niets is minder waar, blijkt uit nieuw wetenschappelijk onderzoek. De meeste consumenten zijn

» Lees het hele artikel

Productbeschrijvingen: bewaar het beste voor het laatst

In Webshop | door

In productbeschrijvingen worden alle positieve eigenschappen van een product vaak in één keer genoemd. Het ligt immers voor de hand om, als je eenmaal de aandacht van een potentiële klant hebt, deze te overtuigen door zoveel mogelijk ‘argumenten’ te noemen. Nieuw wetenschappelijk onderzoek toont echter aan dat dit lang niet altijd opgaat: vaak is het

» Lees het hele artikel

Zo pimp je je productpagina’s voor Google

In Zoekmachine optimalisatie | door

Als je online producten verkoopt, dan weet je waarschijnlijk dat bezoekers niet graag linken naar productpagina’s. Dit komt omdat productpagina’s voor bezoekers meestal niet de meest interessante pagina’s zijn. Ze linken liever naar pagina’s met leuke, grappige of interessante content. Toch zijn productpagina’s voor ondernemers het meest belangrijk, want hier worden de verkopen gerealiseerd. Daarom

» Lees het hele artikel

Zo maak je eenvoudig een succes van je webshop!

In Webshop | door

Er zijn legio aan webshops. De een is een doorslaand succes, de ander niet. Veel webshop eigenaren stellen zichzelf dan ook de volgende vraag: “welke factor zorgt ervoor dat je webshop een succes wordt?”. Succesvolle shops doen iets wat de niet-succesvolle nalaten. Wat dit is, zal ik voor eens en altijd verklappen aan alle webshop

» Lees het hele artikel

Conversie tips: bestel proces

In Conversie-optimalisatie | door

U wilt natuurlijk weten hoe u de conversie van uw webshop kan verhogen. Want een hogere conversie betekent meer omzet voor uw bedrijf. Op veel sites willen mensen een product kopen, maar haken ze af in het bestel proces. Dit is zonde! Richt uw bestel proces zo in dat het aantal afhakers wordt geminimaliseerd.

» Lees het hele artikel