Totaaloplossing voor internet-marketing

Forresult biedt een totaaloplossing voor internet-marketing. Onze experts in online marketing helpen je graag de prestaties van jouw bedrijf op internet te verbeteren. Met onder andere marketingadvies, webdesign, zoekmachine-optimalisatie en conversieoptimalisatie dragen we graag bij aan jouw online succes.

» Lees meer over onze aanpak

Tag archief: Webshop

Gastblog » Herhalingsaankopen in je webwinkel, zo krijg je ze!

In Conversie-optimalisatie, Webshop | door

Heb je een webwinkel, dan is iedere nieuwe klant uiteraard van harte welkom. Maar hoe zorg je ervoor dat het niet bij die ene bestelling blijft? En hoe kun je deze nieuwe klant verleiden om een trouwe klant te worden? Eentje die terugkomt en herhalingsaankopen doet. Dat lees je in dit artikel.

» Lees het hele artikel

Webinar “Succesvol ondernemen met je webwinkel”

In Webshop | door

Afgelopen dinsdagavond vond het webinar “Succesvol ondernemen met je webwinkel” plaats. Dit webinar werd georganiseerd door het Ondernemersplein en de KVK. Te gast waren onder andere de Douane, Belastingdienst, KVK, Bas Wind van The Cloakroom en… onze eigen Jorik Heins als marketingexpert.

» Lees het hele artikel

Wat is een CMS?

In Website | door

Wanneer je bezig bent je te verdiepen in webdesign of website-beheer of je op zoek bent naar een bedrijf dat voor jou een nieuwe website kan bouwen, vliegen de ingewikkelde termen je om de oren. Een veelgehoorde term is “CMS”. In dit artikel leggen we je uit wat een CMS precies is en wat je

» Lees het hele artikel

5 tips: meer conversie door de perfecte online checkout

In Conversie-optimalisatie | door

Waargebeurd verhaal: je hebt je klant overtuigd van jouw product of dienst door een goed opgebouwde website. Het gevoel wat je over wilde brengen heeft hij te pakken; wat je aanbiedt wil hij hebben. En dan volgt de bottleneck: tijdens de online checkout in je webshop haakt hij af. We zetten vijf conversie-optimalisatie tips op

» Lees het hele artikel

Dichtbij of ver weg? Psychologische afstand bepalend voor ideale grootte assortiment

In Webshop | door

Stel: je bent van plan vanavond uit eten te gaan en je hebt de keuze tussen twee restaurants. Het ene restaurant heeft 3 gerechten op de kaart staan, het andere restaurant heeft een grotere menukaart met 25 gerechten. Welk restaurant wordt het? Waarschijnlijk zul je voor het laatste kiezen. In het algemeen geven mensen namelijk

» Lees het hele artikel

Meer verkopen in je webshop met Pinterest

In Webshop | door

Het sociale netwerk Pinterest wint steeds meer aan populariteit in Nederland. Ook voor bedrijven biedt dit visuele online prikbord veel kansen. Zo kan Pinterest je helpen om de verkoop via je webshop een impuls te geven. Hoe? In dit blog leggen we je uit hoe je handig gebruik maakt van Pinterest om klanten naar je

» Lees het hele artikel

Zó optimaliseer je de header van je webshop

In Webshop | door

Wanneer heb jij voor het laatst een kritische blik geworpen op de header van je webshop? De kans is groot dat je er alleen bij de bouw van je webwinkel goed over hebt nagedacht. De header van een site krijgt namelijk vaak maar weinig aandacht. En dat terwijl deze bovenste balk de eerste indruk is

» Lees het hele artikel

Call-to-actions: niet altijd even effectief

In Conversie-optimalisatie, Website | door

Wat hebben de slogans ‘Just do it’ van Nike en ‘Ontdek ons opnieuw’ van C&A met elkaar gemeen? Juist, ze zijn beide op een sturende manier geformuleerd. Met zulke reclameboodschappen wordt geprobeerd de consument over te halen tot een bepaalde actie. Ook in online communicatie zie je deze assertieve boodschappen vaak terug. Niet alleen in

» Lees het hele artikel

Uitgestelde verkoop: een nieuwe bron van inkomsten voor webshops

In Webshop | door

Een slimme webshop heeft een back-up plan voor het moment waarop een product uitverkocht is en hoeft daardoor geen ‘Nee’ te verkopen. Stel je voor: een potentiële klant heeft na lang zoeken het product van zijn keuze in jouw webshop gevonden. Maar helaas, het product is uitverkocht. Dat komt soms voor, ondanks het zorgvuldig inkopen

» Lees het hele artikel

Show, don’t tell: laat klanten zien hoe goed jouw product is

In Webshop | door

Als webshop eigenaar kun je waarschijnlijk gemakkelijk vertellen waarom mensen jouw product moeten kopen. Jij weet immers alles over je product, en je bent er 100% van overtuigd dat het werkt. Bij veel webshops worden de voordelen van producten dan ook alleen in de productbeschrijving genoemd. Helaas is dit vaak niet genoeg om je klanten

» Lees het hele artikel