Tag archief: marketing psychologie

Verleid bezoekers met een overtuigende homepagina tekst

Wil jij de aandacht van je website bezoekers trekken? En wil je die aandacht langer dan een paar seconden vasthouden?

Gestaltpsychologie: hoe gebruik je de ‘Wet van continuïteit’ in webdesign?

We zien de wereld in patronen. Dit is een handig trucje van onze hersenen. Wanneer we alles als losse onderdelen

6 technieken voor optimale overtuigingskracht

Als je over overtuigingskracht praat, dan heb je het automatisch over professor Cialdini. Hij heeft tientallen jaren onderzoek gedaan naar

Prijspsychologie: zo lijkt een productprijs lager

Dezelfde productprijs kan door een andere schrijfwijze duurder of goedkoper lijken, dit is gebleken uit een onderzoek. Welke aanpassingen moet

Laat zien hoe succesvol u bent! Tips voor een doeltreffende aanpak

Wij Nederlanders doen het niet graag: opscheppen. Maar als u groot wilt worden in uw branche, kunt u er niet

Breinstrijd: aankoopgedrag is een afweging tussen pijn en genot

Wie achter de werkelijke behoeften, motieven, voorkeuren en gedachten van consumenten wil komen, moet in het brein kijken.  Aankoopgedrag van

3 tips om het gemiddelde orderbedrag in webshops te verhogen

Meer omzet halen met je webshop, dat wil elke internetondernemer. Daarom wordt veel geld gestoken in het trekken van meer

verkoopdeal

Search, experience en credence producten: hoe verkoop je ze het beste?

Verkopers beseffen vaak niet dat hun verkoopkansen hoger of lager worden door hoe zijn de producteigenschappen communiceren naar de consument.

Call-to-actions: niet altijd even effectief

Wat hebben de slogans ‘Just do it’ van Nike en ‘Ontdek ons opnieuw’ van C&A met elkaar gemeen? Juist, ze