Totaaloplossing voor internet-marketing

Forresult biedt een totaaloplossing voor internet-marketing. Onze experts in online marketing helpen je graag de prestaties van jouw bedrijf op internet te verbeteren. Met onder andere marketingadvies, webdesign, zoekmachine-optimalisatie en conversieoptimalisatie dragen we graag bij aan jouw online succes.

» Lees meer over onze aanpak

Tag archief: conversie webwinkel

Heb je een webwinkel waarmee je graag meer zou willen verkopen? Om de conversie van een webwinkel te verhogen heb je verschillende mogelijkheden. Je kan proberen meer bezoekers naar de webwinkel te trekken, maar het is nog slimmer om meer conversie te halen uit je bestaande bezoekers.

Bij conversie-optimalisatie worden talrijke technieken ingezet om het conversiepercentage te verhogen. Dit houdt in dat je meer conversie haalt uit het zelfde aantal bezoekers. Ben je benieuwd naar technieken om je webwinkel conversie te verhogen? Lees dan onderstaande blogs.

Waarom veel marketeers conversie-optimalisatie verkeerd aanpakken (en hoe het te fixen)

In Conversie-optimalisatie, Website | door

Als een website te weinig verkoop oplevert moet je hem aanpassen. Dat is een no-brainer. Maar de strategieën die je hiervoor kan gebruiken lopen nogal uiteen. In dit artikel vertel ik waarom veel online marketeers conversie-optimalisatie compleet verkeerd aanpakken en leg ik uit wat ze wel hadden moeten doen.

» Lees het hele artikel

5 kenmerken van een sterke call to action (en waarom je die nodig hebt)

In Conversie-optimalisatie | door

Mensen laten doen wat jij wilt is lastig. Zeker als het via je website gaat, omdat je er niet letterlijk bij staat om invloed uit te oefenen. Je wilt bijvoorbeeld dat je websitebezoekers een aankoop bij je doen, een offerte opvragen of contact met je opnemen. Hoe krijg je dat voor elkaar? In dit artikel

» Lees het hele artikel

3 feiten over keuzegedrag waarmee je de websiteconversie laat stijgen (2/3)

In Conversie-optimalisatie, Website | door

Denk jij dat je in controle bent over je aankoopgedrag? Ik moet je dan echt teleurstellen. We dénken dat we in controle zijn, maar eigenlijk is dat helemaal niet waar. In dit artikel vertel ik over de processen die in ons brein plaatsvinden vlak voor een aankoop.

» Lees het hele artikel

Verleid bezoekers met een overtuigende homepagina tekst

In Conversie-optimalisatie, Webteksten, Zoekmachine optimalisatie | door

Wil jij de aandacht van je website bezoekers trekken? En wil je die aandacht langer dan een paar seconden vasthouden? Zorg dan voor een pakkende tekst op je homepagina. Er zijn een drietal eenvoudige regels waar je je aan moet houden om een verleidelijke tekst te schrijven.

» Lees het hele artikel

Gestaltpsychologie: hoe gebruik je de ‘Wet van continuïteit’ in webdesign?

In Conversie-optimalisatie, Marketing psychologie, Online marketing | door

We zien de wereld in patronen. Dit is een handig trucje van onze hersenen. Wanneer we alles als losse onderdelen zouden zien, zonder onderling verband, worden we gillend gek. Doordat we alles in patronen zien, kunnen we visuele informatie makkelijker verwerken. Dit fenomeen vormt de basis van de Gestaltpsychologie. Mateloos interessant én ook toepasbaar in

» Lees het hele artikel

Referenties van klanten: geloofwaardigheid is het sleutelwoord

In Webshop | door

Mensen raken sneller overtuigd van een product of dienst wanneer zij positieve referenties van anderen hierover lezen. Je doet er dus goed aan referenties van klanten op je website of webshop te plaatsen. Maar let op: de referenties moeten geloofwaardig overkomen, anders loop je kans dat klanten het vertrouwen in je verliezen. Wij verklappen welk

» Lees het hele artikel

5 tips: meer conversie door de perfecte online checkout

In Conversie-optimalisatie | door

Waargebeurd verhaal: je hebt je klant overtuigd van jouw product of dienst door een goed opgebouwde website. Het gevoel wat je over wilde brengen heeft hij te pakken; wat je aanbiedt wil hij hebben. En dan volgt de bottleneck: tijdens de online checkout in je webshop haakt hij af. We zetten vijf conversie-optimalisatie tips op

» Lees het hele artikel

6 technieken voor optimale overtuigingskracht

In Conversie-optimalisatie, Website | door

Als je over overtuigingskracht praat, dan heb je het automatisch over professor Cialdini. Hij heeft tientallen jaren onderzoek gedaan naar het geheim van succesvolle verkopers. Hieruit bleek dat er 6 technieken zijn waarvoor ons (onbewuste) brein gevoelig is: wederkerigheid, schaarste, autoriteit, consistentie, sympathie en sociale bewijskracht. Als je één van deze 6 technieken gebruikt, wordt

» Lees het hele artikel

Laat zien hoe succesvol u bent! Tips voor een doeltreffende aanpak

In Conversie-optimalisatie, Website | door

Wij Nederlanders doen het niet graag: opscheppen. Maar als u groot wilt worden in uw branche, kunt u er niet omheen om uw succes te tonen. Als niemand weet hoe goed u bent, dan krijgt u ook niet de opdrachten die u verdient. De krenten uit de pap gaan dan naar een bedrijf met een

» Lees het hele artikel

Breinstrijd: aankoopgedrag is een afweging tussen pijn en genot

In Marketing psychologie, Online marketing | door

Wie achter de werkelijke behoeften, motieven, voorkeuren en gedachten van consumenten wil komen, moet in het brein kijken.  Aankoopgedrag van consumenten is te voorspellen door te kijken naar de breinactiviteit in drie verschillende gebieden, blijkt uit neuromarketing onderzoek.

» Lees het hele artikel