Totaaloplossing voor internet-marketing

Forresult biedt een totaaloplossing voor internet-marketing. Onze experts in online marketing helpen je graag de prestaties van jouw bedrijf op internet te verbeteren. Met onder andere marketingadvies, webdesign, zoekmachine-optimalisatie en conversieoptimalisatie dragen we graag bij aan jouw online succes.

» Lees meer over onze aanpak

Tag archief: conversie webshop

Ben jij niet tevreden met de verkoop via je webshop? Dan is conversie-optimalisatie een goede manieren om structureel meer bestellingen binnen te gaan halen. Conversie-optimalisatie is een verzamelnaam voor de aanpassingen die worden gedaan aan een webshop om de conversie te verhogen.

Ben je op zoek naar een bureau die de conversie van je webshop kan verbeteren? Forresult is een ervaren partij die zowel conversie-optimalisatie uitvoert voor webshop van ZZP’ers en MKB’ers als internationale multinationals. Wil je weten hoe we de conversie van jouw webshop kunnen verhogen? Bel dan even: 053 – 433 44 555.

3 redenen waarom webformulieren niet converteren

In Conversie-optimalisatie | door

Een goed contactformulier is de sleutel naar een succesvolle website. Het formulier moet uitnodigend zijn om in te vullen en een goede flow hebben. Alleen dan willen websitebezoekers de moeite nemen het in te vullen. Want laten we eerlijk zijn, niemand houdt ervan om een formulier in te vullen. Ik niet. En jij waarschijnlijk ook

» Lees het hele artikel

Waarom veel marketeers conversie-optimalisatie verkeerd aanpakken (en hoe het te fixen)

In Conversie-optimalisatie, Website | door

Als een website te weinig verkoop oplevert moet je hem aanpassen. Dat is een no-brainer. Maar de strategieën die je hiervoor kan gebruiken lopen nogal uiteen. In dit artikel vertel ik waarom veel online marketeers conversie-optimalisatie compleet verkeerd aanpakken en leg ik uit wat ze wel hadden moeten doen.

» Lees het hele artikel

5 kenmerken van een sterke call to action (en waarom je die nodig hebt)

In Conversie-optimalisatie | door

Mensen laten doen wat jij wilt is lastig. Zeker als het via je website gaat, omdat je er niet letterlijk bij staat om invloed uit te oefenen. Je wilt bijvoorbeeld dat je websitebezoekers een aankoop bij je doen, een offerte opvragen of contact met je opnemen. Hoe krijg je dat voor elkaar? In dit artikel

» Lees het hele artikel

3 feiten over keuzegedrag waarmee je de websiteconversie laat stijgen (2/3)

In Conversie-optimalisatie, Website | door

Denk jij dat je in controle bent over je aankoopgedrag? Ik moet je dan echt teleurstellen. We dénken dat we in controle zijn, maar eigenlijk is dat helemaal niet waar. In dit artikel vertel ik over de processen die in ons brein plaatsvinden vlak voor een aankoop.

» Lees het hele artikel

3 feiten over keuzegedrag waarmee je de websiteconversie laat stijgen (1/3)

In Conversie-optimalisatie, Website | door

Op een commerciële website draait alles om één ding: het keuzegedrag van bezoekers. Kopen ze bij jou of niet? Alles komt neer op dit besluit. Daarom is het belangrijk om inzicht te hebben in het keuzeproces van websitebezoekers. Je denkt wellicht dat je uniek bent en altijd zelf beslist of je iets koopt, maar dit

» Lees het hele artikel

3 vragen die conversiespecialisten stellen. Lees en leer!

In Conversie-optimalisatie | door

Iemand die écht goed is in conversie-optimalisatie blinkt uit op twee eigenschappen: analytisch vermogen en nieuwsgierigheid. Om de conversie te verhogen op een website moet je namelijk beschikken over een analytische blik om de conversieknelpunten en conversiekansen vast te stellen. En de nieuwsgierigheid is nodig om de juiste vragen te stellen om tot een topresultaat

» Lees het hele artikel

Verleid bezoekers met een overtuigende homepagina tekst

In Conversie-optimalisatie, Webteksten, Zoekmachine optimalisatie | door

Wil jij de aandacht van je website bezoekers trekken? En wil je die aandacht langer dan een paar seconden vasthouden? Zorg dan voor een pakkende tekst op je homepagina. Er zijn een drietal eenvoudige regels waar je je aan moet houden om een verleidelijke tekst te schrijven.

» Lees het hele artikel

Gestaltpsychologie: hoe gebruik je de ‘Wet van continuïteit’ in webdesign?

In Conversie-optimalisatie, Marketing psychologie, Online marketing | door

We zien de wereld in patronen. Dit is een handig trucje van onze hersenen. Wanneer we alles als losse onderdelen zouden zien, zonder onderling verband, worden we gillend gek. Doordat we alles in patronen zien, kunnen we visuele informatie makkelijker verwerken. Dit fenomeen vormt de basis van de Gestaltpsychologie. Mateloos interessant én ook toepasbaar in

» Lees het hele artikel

Referenties van klanten: geloofwaardigheid is het sleutelwoord

In Webshop | door

Mensen raken sneller overtuigd van een product of dienst wanneer zij positieve referenties van anderen hierover lezen. Je doet er dus goed aan referenties van klanten op je website of webshop te plaatsen. Maar let op: de referenties moeten geloofwaardig overkomen, anders loop je kans dat klanten het vertrouwen in je verliezen. Wij verklappen welk

» Lees het hele artikel

5 tips: meer conversie door de perfecte online checkout

In Conversie-optimalisatie | door

Waargebeurd verhaal: je hebt je klant overtuigd van jouw product of dienst door een goed opgebouwde website. Het gevoel wat je over wilde brengen heeft hij te pakken; wat je aanbiedt wil hij hebben. En dan volgt de bottleneck: tijdens de online checkout in je webshop haakt hij af. We zetten vijf conversie-optimalisatie tips op

» Lees het hele artikel