Tag archief: consumentenpsychologie

Wanneer je effectieve marketingtechnieken combineert met consumentenpsychologie heb je een gouden basis voor meer online succes. Kennis uit de consumentenpsychologie geeft je namelijk inzicht in denk- en keuzeprocessen van websitebezoekers waarop je kan inspelen.

Websites en webshops worden gebruiksvriendelijker en winstgevender dankzij technieken uit de consumentenpsychologie. Het is een win-win-situatie: je biedt bezoekers een betere gebruikservaring en de conversie zal stijgen doordat je met consumentenpsychologie ook inspeelt op het besluitvormingsproces.

Ben je benieuwd welke technieken uit de consumentenpsychologie je kan inzetten op jouw site? Lees dan onderstaande blogs voor praktische tips en uitleg.

De toekomst van marketing: “Overtuig ons onbewuste”

In Marketing psychologie, Online marketing | door

Achterhaalde marketingtechnieken worden nog te vaak ingezet. Het idee dat consumenten bewust en weloverwogen keuzes maken is niet meer van deze tijd. Echter vormt dit nog wél vaak de basis voor marketinguitingen. Hierdoor scoren deze marketingcampagnes middelmatig. Marketeers moeten meer gebruik maken van inzichten uit de consumentenpsychologie om daarmee ons onbewuste te bereiken. Waarom en

» Lees het hele artikel

Forresult in het Algemeen Dagblad

In Forresult | door

Jorik Heins stond gisteren in het Algemeen Dagblad met een artikel over consumentenpsychologie toegepast op het huidige mode beeld. Klik door om het artikel te lezen: » Jorik in het AD

» Lees het hele artikel

Geef klanten iets in handen en ze laten het niet meer los!

In Conversie-optimalisatie | door

Als verkoper doe je er natuurlijk alles aan om zoveel mogelijk producten te verkopen. Wist je al dat er een goede truc bestaat om ervoor te zorgen dat klanten geen afstand willen doen van je product? Afstand doen van iets, waar het dan ook maar om gaat, vinden mensen moeilijk. Als verkoper kun je daar

» Lees het hele artikel

TIP: Overtuig je klanten met een verhaal!

In Algemeen | door

Wil je dat potentiële klanten jouw product of boodschap onthouden? Verander je product of boodschap dan in een verhaal met specifieke details! Uit onderzoek is namelijk gebleken dat ontvangers een tekst veel beter onthouden en zich er beter in kunnen verplaatsen wanneer er een verhaal van is gemaakt. Wil je weten waarom? Lees dan snel

» Lees het hele artikel

Voel je niet verplicht!

In Conversie-optimalisatie | door

Als consument worden we regelmatig met effectieve verkooptechnieken geconfronteerd zonder dat we het door hebben. Eén van deze technieken is de ‘voel-je-niet-verplicht’-techniek. Hoe deze techniek werkt en hoe je de techniek kan inzetten leer je hier binnen 1 minuut.

» Lees het hele artikel

Waarom verkopen eenvoudige producten beter dan complexe producten?

In Conversie-optimalisatie | door

De moraal van dit verhaal wordt: houd het simpel. Je moet niet teveel informatie geven en een product niet teveel producteigenschappen toebedelen, want anders blokkeert het brein van consumenten. En dit kan nogal negatieve gevolgen hebben voor de verkoop van je product. Lees hier hoe de hersenen van consumenten werken (en vastlopen) bij het krijgen

» Lees het hele artikel

Verkooptip: vertel klanten wat ze missen

In Conversie-optimalisatie | door

Je kent het wel; advertenties die schreeuwen om aandacht. Ze claimen stuk voor stuk dat het product geweldige eigenschappen heeft. Een goede methode om mensen warm te maken om een product te kopen, denk je vast. Misschien wel. Maar er is nog een veel effectievere manier om mensen te activeren je product te kopen. Hoe dat precies zit vertel

» Lees het hele artikel

Tip: beïnvloed koopgedrag met behulp van kleuren

In Conversie-optimalisatie | door

Dat kleuren invloed kunnen hebben op je humeur en concentratievermogen is al lang bekend. Minder bekend is de invloed van kleur op het aankoop gedrag van winkelend publiek. Het veranderen van een kleur kan namelijk grote gevolgen hebben op het aantal producten die over de toonbank gaan. Zowel positief als negatief.

» Lees het hele artikel