Tag archief: consumentenpsychologie

Wanneer je effectieve marketingtechnieken combineert met consumentenpsychologie heb je een gouden basis voor meer online succes. Kennis uit de consumentenpsychologie geeft je namelijk inzicht in denk- en keuzeprocessen van websitebezoekers waarop je kan inspelen.

Websites en webshops worden gebruiksvriendelijker en winstgevender dankzij technieken uit de consumentenpsychologie. Het is een win-win-situatie: je biedt bezoekers een betere gebruikservaring en de conversie zal stijgen doordat je met consumentenpsychologie ook inspeelt op het besluitvormingsproces.

Ben je benieuwd welke technieken uit de consumentenpsychologie je kan inzetten op jouw site? Lees dan onderstaande blogs voor praktische tips en uitleg.

Maak je online formulieren onweerstaanbaar

Zijn de formulieren op jouw site klantvriendelijk genoeg? Natuurlijk, zal je denken. Een formulier hoort toch gewoon te bestaan uit

Optimaliseer teksten met de persona’s uit het MBTI model

Hoe prikkel je je websitebezoekers? Hoe overtuig je ze om bij jou te kopen? Om antwoord te kunnen geven op

De toekomst van marketing: “Overtuig ons onbewuste”

Achterhaalde marketingtechnieken worden nog te vaak ingezet. Het idee dat consumenten bewust en weloverwogen keuzes maken is niet meer van

Forresult in het Algemeen Dagblad

Jorik Heins stond gisteren in het Algemeen Dagblad met een artikel over consumentenpsychologie toegepast op het huidige mode beeld. Klik

Geef klanten iets in handen en ze laten het niet meer los!

Als verkoper doe je er natuurlijk alles aan om zoveel mogelijk producten te verkopen. Wist je al dat er een

TIP: Overtuig je klanten met een verhaal!

Wil je dat potentiële klanten jouw product of boodschap onthouden? Verander je product of boodschap dan in een verhaal met

Voel je niet verplicht!

Als consument worden we regelmatig met effectieve verkooptechnieken geconfronteerd zonder dat we het door hebben. Eén van deze technieken is

Waarom verkopen eenvoudige producten beter dan complexe producten?

De moraal van dit verhaal wordt: houd het simpel. Je moet niet teveel informatie geven en een product niet teveel

Verkooptip: vertel klanten wat ze missen

Je kent het wel; advertenties die schreeuwen om aandacht. Ze claimen stuk voor stuk dat het product geweldige eigenschappen heeft. Een goede