Tag archief: consumentenpsychologie

Wanneer je effectieve marketingtechnieken combineert met consumentenpsychologie heb je een gouden basis voor meer online succes. Kennis uit de consumentenpsychologie geeft je namelijk inzicht in denk- en keuzeprocessen van websitebezoekers waarop je kan inspelen.

Websites en webshops worden gebruiksvriendelijker en winstgevender dankzij technieken uit de consumentenpsychologie. Het is een win-win-situatie: je biedt bezoekers een betere gebruikservaring en de conversie zal stijgen doordat je met consumentenpsychologie ook inspeelt op het besluitvormingsproces.

Ben je benieuwd welke technieken uit de consumentenpsychologie je kan inzetten op jouw site? Lees dan onderstaande blogs voor praktische tips en uitleg.

Uitgestelde verkoop: een nieuwe bron van inkomsten voor webshops

Een slimme webshop heeft een back-up plan voor het moment waarop een product uitverkocht is en hoeft daardoor geen ‘Nee’

Copywriting homepagina

De positieve kracht van negatieve referenties

Het verzamelen van referenties is goed voor je business. Wat veel bedrijven niet weten, is dat het opbouwen van vertrouwen

Betere waardering van je webshop? Verhoog het aantal (sub)categorieën

Dat categorieën een handige manier zijn om producten in je webshop te ordenen, wist je waarschijnlijk al. Maar wist je

Help je klanten met geruststellende bijschriften bij de bestelknop

Wanneer je je klanten eenmaal op je productpagina’s hebt, wil je natuurlijk ook dat zij overgaan tot het kopen van

Productcombinaties zorgen voor minder omzet

Je ziet het in veel winkels: producten worden met elkaar gecombineerd, samen verpakt en verkocht. Bijvoorbeeld een eau de toilette

Prijspsychologie: rond nooit je prijzen af

Er zijn bepaalde psychologische grenzen waar je graag onder wilt blijven. Op je 50e verjaardag voel je je anders dan

Productbeschrijvingen: bewaar het beste voor het laatst

In productbeschrijvingen worden alle positieve eigenschappen van een product vaak in één keer genoemd. Het ligt immers voor de hand

Meer nieuwsbriefinschrijvingen door slimme overtuigingstechniek

Hoe overtuig je websitebezoekers zich in te schrijven voor een online mailing? En hoe zorg je er voor dat ze

De drie drempels van online shoppers

Vertrouwen, verzendkosten en veiligheid. Als één van deze elementen niet in orde is, laten webshop eigenaren bestellingen liggen. Lees in dit artikel