Tag archief: consumentengedrag

Weet jij waarom de ene websitebezoeker wel overgaat tot een conversie (bijv. aankoop / offerteaanvraag) en de ander niet? Om je online succes te optimaliseren is het nuttig om kennis te hebben van consumentengedrag. Er zijn namelijk talrijke breinmechanismen die opgaan voor het gros van de consumenten en waarop je dus kan inspelen op een site.

In onze blogs delen we inzichten over (online) consumentengedrag die je kan inzetten om je website effectiever te maken en de conversie te verhogen.

keuzegedrag

3 feiten over keuzegedrag waarmee je de websiteconversie laat stijgen (1/3)

Op een commerciële website draait alles om één ding: het keuzegedrag van bezoekers. Kopen ze bij jou of niet? Alles

conversie psychologie

3 vragen die conversiespecialisten stellen. Lees en leer!

Iemand die écht goed is in conversie-optimalisatie blinkt uit op twee eigenschappen: analytisch vermogen en nieuwsgierigheid. Om de conversie te

Gestaltpsychologie: hoe gebruik je de ‘Wet van continuïteit’ in webdesign?

We zien de wereld in patronen. Dit is een handig trucje van onze hersenen. Wanneer we alles als losse onderdelen

4 tips voor sociale overtuigingskracht in websites

De ‘macht van de massa’. Zo verwoordt de beroemde psycholoog Robert Cialdini het verschijnsel dat mensen geneigd zijn te doen

6 technieken voor optimale overtuigingskracht

Als je over overtuigingskracht praat, dan heb je het automatisch over professor Cialdini. Hij heeft tientallen jaren onderzoek gedaan naar

grootte assortiment

Dichtbij of ver weg? Psychologische afstand bepalend voor ideale grootte assortiment

Stel: je bent van plan vanavond uit eten te gaan en je hebt de keuze tussen twee restaurants. Het ene

Prijspsychologie: zo lijkt een productprijs lager

Dezelfde productprijs kan door een andere schrijfwijze duurder of goedkoper lijken, dit is gebleken uit een onderzoek. Welke aanpassingen moet

Breinstrijd: aankoopgedrag is een afweging tussen pijn en genot

Wie achter de werkelijke behoeften, motieven, voorkeuren en gedachten van consumenten wil komen, moet in het brein kijken.  Aankoopgedrag van

3 tips om het gemiddelde orderbedrag in webshops te verhogen

Meer omzet halen met je webshop, dat wil elke internetondernemer. Daarom wordt veel geld gestoken in het trekken van meer