Totaaloplossing voor internet-marketing

Forresult biedt een totaaloplossing voor internet-marketing. Onze experts in online marketing helpen je graag de prestaties van jouw bedrijf op internet te verbeteren. Met onder andere marketingadvies, webdesign, zoekmachine-optimalisatie en conversieoptimalisatie dragen we graag bij aan jouw online succes.

» Lees meer over onze aanpak

Tag archief: consumentengedrag

Weet jij waarom de ene websitebezoeker wel overgaat tot een conversie (bijv. aankoop / offerteaanvraag) en de ander niet? Om je online succes te optimaliseren is het nuttig om kennis te hebben van consumentengedrag. Er zijn namelijk talrijke breinmechanismen die opgaan voor het gros van de consumenten en waarop je dus kan inspelen op een site.

In onze blogs delen we inzichten over (online) consumentengedrag die je kan inzetten om je website effectiever te maken en de conversie te verhogen.

3 feiten over keuzegedrag waarmee je de websiteconversie laat stijgen (1/3)

In Conversie-optimalisatie, Website | door

Op een commerciële website draait alles om één ding: het keuzegedrag van bezoekers. Kopen ze bij jou of niet? Alles komt neer op dit besluit. Daarom is het belangrijk om inzicht te hebben in het keuzeproces van websitebezoekers. Je denkt wellicht dat je uniek bent en altijd zelf beslist of je iets koopt, maar dit

» Lees het hele artikel

3 vragen die conversiespecialisten stellen. Lees en leer!

In Conversie-optimalisatie | door

Iemand die écht goed is in conversie-optimalisatie blinkt uit op twee eigenschappen: analytisch vermogen en nieuwsgierigheid. Om de conversie te verhogen op een website moet je namelijk beschikken over een analytische blik om de conversieknelpunten en conversiekansen vast te stellen. En de nieuwsgierigheid is nodig om de juiste vragen te stellen om tot een topresultaat

» Lees het hele artikel

Gestaltpsychologie: hoe gebruik je de ‘Wet van continuïteit’ in webdesign?

In Conversie-optimalisatie, Marketing psychologie, Online marketing | door

We zien de wereld in patronen. Dit is een handig trucje van onze hersenen. Wanneer we alles als losse onderdelen zouden zien, zonder onderling verband, worden we gillend gek. Doordat we alles in patronen zien, kunnen we visuele informatie makkelijker verwerken. Dit fenomeen vormt de basis van de Gestaltpsychologie. Mateloos interessant én ook toepasbaar in

» Lees het hele artikel

4 tips voor sociale overtuigingskracht in websites

In Conversie-optimalisatie, Website | door

De ‘macht van de massa’. Zo verwoordt de beroemde psycholoog Robert Cialdini het verschijnsel dat mensen geneigd zijn te doen wat veel anderen ook doen. Ongemerkt houden mensen elkaar in de gaten en stemmen ze hun gedrag en beslissingen af op wat de rest ook doet. Kijkt een grote groep naar één bepaald punt? Of

» Lees het hele artikel

6 technieken voor optimale overtuigingskracht

In Conversie-optimalisatie, Website | door

Als je over overtuigingskracht praat, dan heb je het automatisch over professor Cialdini. Hij heeft tientallen jaren onderzoek gedaan naar het geheim van succesvolle verkopers. Hieruit bleek dat er 6 technieken zijn waarvoor ons (onbewuste) brein gevoelig is: wederkerigheid, schaarste, autoriteit, consistentie, sympathie en sociale bewijskracht. Als je één van deze 6 technieken gebruikt, wordt

» Lees het hele artikel

Dichtbij of ver weg? Psychologische afstand bepalend voor ideale grootte assortiment

In Webshop | door

Stel: je bent van plan vanavond uit eten te gaan en je hebt de keuze tussen twee restaurants. Het ene restaurant heeft 3 gerechten op de kaart staan, het andere restaurant heeft een grotere menukaart met 25 gerechten. Welk restaurant wordt het? Waarschijnlijk zul je voor het laatste kiezen. In het algemeen geven mensen namelijk

» Lees het hele artikel

Prijspsychologie: zo lijkt een productprijs lager

In Conversie-optimalisatie | door

Dezelfde productprijs kan door een andere schrijfwijze duurder of goedkoper lijken, dit is gebleken uit een onderzoek. Welke aanpassingen moet je doen om van dit gegeven te profiteren?

» Lees het hele artikel

Breinstrijd: aankoopgedrag is een afweging tussen pijn en genot

In Marketing psychologie, Online marketing | door

Wie achter de werkelijke behoeften, motieven, voorkeuren en gedachten van consumenten wil komen, moet in het brein kijken.  Aankoopgedrag van consumenten is te voorspellen door te kijken naar de breinactiviteit in drie verschillende gebieden, blijkt uit neuromarketing onderzoek.

» Lees het hele artikel

3 tips om het gemiddelde orderbedrag in webshops te verhogen

In Conversie-optimalisatie, Webshop | door

Meer omzet halen met je webshop, dat wil elke internetondernemer. Daarom wordt veel geld gestoken in het trekken van meer bezoekers naar de site. Daarnaast wordt er steeds vaker gericht actie ondernomen om het conversiepercentage van webshop omhoog te krijgen (bijvoorbeeld met A/B-testen). Maar er is nog een optie waar vaak niet bij stil wordt

» Lees het hele artikel

Search, experience en credence producten: hoe verkoop je ze het beste?

In Marketing psychologie, Online marketing | door

Verkopers beseffen vaak niet dat hun verkoopkansen hoger of lager worden door hoe zijn de producteigenschappen communiceren naar de consument. In het verkoopproces zijn de producteigenschappen vaak een speerpunt, zeker als het gaat om verkoop in een webshop. Volgens de Theory of Economics of Information (Darby & Karni, 1973; Nelson, 1974) hebben producten -of meer

» Lees het hele artikel