Totaaloplossing voor internet-marketing

Forresult biedt een totaaloplossing voor internet-marketing. Onze experts in online marketing helpen je graag de prestaties van jouw bedrijf op internet te verbeteren. Met onder andere marketingadvies, webdesign, zoekmachine-optimalisatie en conversieoptimalisatie dragen we graag bij aan jouw online succes.

» Lees meer over onze aanpak

Alle artikelen in: Conversie-optimalisatie

Hoe kun je de conversie verhogen van je website of webshop? Die vraag willen alle ondernemers en bedrijven graag beantwoord hebben. De conversie-optimalisatie expert van internetmarketingbureau Forresult onthult enkele conversie-geheimen op dit blog. Lees dus de artikelen hieronder als je graag wilt weten met welke conversie-optimalisatie technieken jij (zelf) de conversie kan verhogen van je site.

Prijspsychologie: rond nooit je prijzen af

In Conversie-optimalisatie | door

Er zijn bepaalde psychologische grenzen waar je graag onder wilt blijven. Op je 50e verjaardag voel je je anders dan de dag ervoor, terwijl er feitelijk nauwelijks iets is veranderd. Sterker nog, je begint dan aan je 51e levensjaar, dus eigenlijk was je al een jaar 50. Toch klinkt en voelt het anders, want je

» Lees het hele artikel

Meer nieuwsbriefinschrijvingen door slimme overtuigingstechniek

In Conversie-optimalisatie | door

Hoe overtuig je websitebezoekers zich in te schrijven voor een online mailing? En hoe zorg je er voor dat ze zoveel mogelijk persoonlijke gegevens invullen, zodat de mailing gepersonaliseerd kan worden? Gepersonaliseerde nieuwsbrieven hebben immers meer effect. In dit artikel geven we antwoord op deze vragen.

» Lees het hele artikel

Maak je online formulieren onweerstaanbaar

In Conversie-optimalisatie | door

Zijn de formulieren op jouw site klantvriendelijk genoeg? Natuurlijk, zal je denken. Een formulier hoort toch gewoon te bestaan uit een aantal invulvelden met daaronder een verstuurknop?  In principe klopt dat. Maar veel mensen vergeten de belangrijke functie die formulieren op een site hebben: zij vormen vaak de sleutel tot conversie! Het kan dus geen

» Lees het hele artikel

Optimaliseer teksten met de persona’s uit het MBTI model

In Conversie-optimalisatie | door

Hoe prikkel je je websitebezoekers? Hoe overtuig je ze om bij jou te kopen? Om antwoord te kunnen geven op deze vragen moet je begrijpen wie de bezoekers zijn en wat hun wensen zijn. Ook moet je je beseffen dat niet elke bezoeker hetzelfde is. Er zijn verschillen type bezoekers met elk hun eigen behoeftes.

» Lees het hele artikel

Resultaat = bezoekersaantallen x conversie

In Conversie-optimalisatie | door

Wil je dat klanten jou bellen in plaats van de concurrent? Via internet is het verslaan van je concurrent simpeler dan je denkt. Het maakt namelijk niet uit of je een groot of klein bedrijf hebt, want het gaat er om hoe strategisch jij internet inzet om je bedrijf te profileren. Lees in dit artikel

» Lees het hele artikel

Geef klanten iets in handen en ze laten het niet meer los!

In Conversie-optimalisatie | door

Als verkoper doe je er natuurlijk alles aan om zoveel mogelijk producten te verkopen. Wist je al dat er een goede truc bestaat om ervoor te zorgen dat klanten geen afstand willen doen van je product? Afstand doen van iets, waar het dan ook maar om gaat, vinden mensen moeilijk. Als verkoper kun je daar

» Lees het hele artikel

Het geheim van een sensationele tekst

In Conversie-optimalisatie | door

Wil jij lezers inspireren, prikkelen en je boodschap duidelijk overbrengen? Wil jij wervend schrijven, verrassen en informeren? Dat kan! In dit artikel krijg je gratis tips hoe je een boodschap op pakkende en overtuigende manier kan verwoorden, zodat je mensen raakt met je tekst.

» Lees het hele artikel

Voel je niet verplicht!

In Conversie-optimalisatie | door

Als consument worden we regelmatig met effectieve verkooptechnieken geconfronteerd zonder dat we het door hebben. Eén van deze technieken is de ‘voel-je-niet-verplicht’-techniek. Hoe deze techniek werkt en hoe je de techniek kan inzetten leer je hier binnen 1 minuut.

» Lees het hele artikel

Waarom verkopen eenvoudige producten beter dan complexe producten?

In Conversie-optimalisatie | door

De moraal van dit verhaal wordt: houd het simpel. Je moet niet teveel informatie geven en een product niet teveel producteigenschappen toebedelen, want anders blokkeert het brein van consumenten. En dit kan nogal negatieve gevolgen hebben voor de verkoop van je product. Lees hier hoe de hersenen van consumenten werken (en vastlopen) bij het krijgen

» Lees het hele artikel

Verkooptip: vertel klanten wat ze missen

In Conversie-optimalisatie | door

Je kent het wel; advertenties die schreeuwen om aandacht. Ze claimen stuk voor stuk dat het product geweldige eigenschappen heeft. Een goede methode om mensen warm te maken om een product te kopen, denk je vast. Misschien wel. Maar er is nog een veel effectievere manier om mensen te activeren je product te kopen. Hoe dat precies zit vertel

» Lees het hele artikel