Totaaloplossing voor internet-marketing

Forresult biedt een totaaloplossing voor internet-marketing. Onze experts in online marketing helpen je graag de prestaties van jouw bedrijf op internet te verbeteren. Met onder andere marketingadvies, webdesign, zoekmachine-optimalisatie en conversieoptimalisatie dragen we graag bij aan jouw online succes.

» Lees meer over onze aanpak

Alle artikelen in: Conversie-optimalisatie

Hoe kun je de conversie verhogen van je website of webshop? Die vraag willen alle ondernemers en bedrijven graag beantwoord hebben. De conversie-optimalisatie expert van internetmarketingbureau Forresult onthult enkele conversie-geheimen op dit blog. Lees dus de artikelen hieronder als je graag wilt weten met welke conversie-optimalisatie technieken jij (zelf) de conversie kan verhogen van je site.

4 tips voor sociale overtuigingskracht in websites

In Conversie-optimalisatie, Website | door

De ‘macht van de massa’. Zo verwoordt de beroemde psycholoog Robert Cialdini het verschijnsel dat mensen geneigd zijn te doen wat veel anderen ook doen. Ongemerkt houden mensen elkaar in de gaten en stemmen ze hun gedrag en beslissingen af op wat de rest ook doet. Kijkt een grote groep naar één bepaald punt? Of

» Lees het hele artikel

5 tips: meer conversie door de perfecte online checkout

In Conversie-optimalisatie | door

Waargebeurd verhaal: je hebt je klant overtuigd van jouw product of dienst door een goed opgebouwde website. Het gevoel wat je over wilde brengen heeft hij te pakken; wat je aanbiedt wil hij hebben. En dan volgt de bottleneck: tijdens de online checkout in je webshop haakt hij af. We zetten vijf conversie-optimalisatie tips op

» Lees het hele artikel

6 technieken voor optimale overtuigingskracht

In Conversie-optimalisatie, Website | door

Als je over overtuigingskracht praat, dan heb je het automatisch over professor Cialdini. Hij heeft tientallen jaren onderzoek gedaan naar het geheim van succesvolle verkopers. Hieruit bleek dat er 6 technieken zijn waarvoor ons (onbewuste) brein gevoelig is: wederkerigheid, schaarste, autoriteit, consistentie, sympathie en sociale bewijskracht. Als je één van deze 6 technieken gebruikt, wordt

» Lees het hele artikel

Prijspsychologie: zo lijkt een productprijs lager

In Conversie-optimalisatie | door

Dezelfde productprijs kan door een andere schrijfwijze duurder of goedkoper lijken, dit is gebleken uit een onderzoek. Welke aanpassingen moet je doen om van dit gegeven te profiteren?

» Lees het hele artikel

Laat zien hoe succesvol u bent! Tips voor een doeltreffende aanpak

In Conversie-optimalisatie, Website | door

Wij Nederlanders doen het niet graag: opscheppen. Maar als u groot wilt worden in uw branche, kunt u er niet omheen om uw succes te tonen. Als niemand weet hoe goed u bent, dan krijgt u ook niet de opdrachten die u verdient. De krenten uit de pap gaan dan naar een bedrijf met een

» Lees het hele artikel

Verhoog de verkoopkracht van je website met A/B-testen

In Conversie-optimalisatie | door

Elke website heeft één of meerdere doelen. In een webshop draait alles om de verkoop, maar op een doorsnee bedrijfswebsites is het allerbelangrijkste om potentiële klanten contact te laten opnemen; via een contactformulier of door een telefoontje. In onlinemarketingjargon is een behaald doel een conversie. Zonder conversie geen nieuwe klanten. Dus hoe kan je de

» Lees het hele artikel

3 tips om het gemiddelde orderbedrag in webshops te verhogen

In Conversie-optimalisatie, Webshop | door

Meer omzet halen met je webshop, dat wil elke internetondernemer. Daarom wordt veel geld gestoken in het trekken van meer bezoekers naar de site. Daarnaast wordt er steeds vaker gericht actie ondernomen om het conversiepercentage van webshop omhoog te krijgen (bijvoorbeeld met A/B-testen). Maar er is nog een optie waar vaak niet bij stil wordt

» Lees het hele artikel

Call-to-actions: niet altijd even effectief

In Conversie-optimalisatie, Website | door

Wat hebben de slogans ‘Just do it’ van Nike en ‘Ontdek ons opnieuw’ van C&A met elkaar gemeen? Juist, ze zijn beide op een sturende manier geformuleerd. Met zulke reclameboodschappen wordt geprobeerd de consument over te halen tot een bepaalde actie. Ook in online communicatie zie je deze assertieve boodschappen vaak terug. Niet alleen in

» Lees het hele artikel

Help je klanten met geruststellende bijschriften bij de bestelknop

In Conversie-optimalisatie | door

Wanneer je je klanten eenmaal op je productpagina’s hebt, wil je natuurlijk ook dat zij overgaan tot het kopen van jouw product. Een aantrekkelijke productbeschrijving is hiervoor in de eerste plaats belangrijk. Maar er zijn meer manieren om klanten nét dat laatste zetje te geven om jouw artikel te bestellen, bijvoorbeeld door bepaalde bijschriften in de

» Lees het hele artikel

Productcombinaties zorgen voor minder omzet

In Conversie-optimalisatie | door

Je ziet het in veel winkels: producten worden met elkaar gecombineerd, samen verpakt en verkocht. Bijvoorbeeld een eau de toilette met een douchegel. Of een elektrische tandenborstel met extra borstels. Winkeliers denken dat ze hierdoor meer verkopen en dus meer omzet maken. Niets is minder waar, blijkt uit nieuw wetenschappelijk onderzoek. De meeste consumenten zijn

» Lees het hele artikel