Alle artikelen in: Webshop

Sta je op het punt een om webshop te laten maken? Of beheer je al een webshop maar wil je de conversie verhogen? Op het blog van internetmarketingbureau Forresult lees je tips van experts over webshop design, webshop optimalisatie, webshops seo en alles waar je aan moeten denken bij het starten en laten bouwen van een webshop. Lees de onderstaande artikelen om handige webshop tips direct in praktijk te brengen of om inspiratie op te doen om je webshop te verbeteren.

3 tips om het gemiddelde orderbedrag in webshops te verhogen

In Conversie-optimalisatie, Webshop | door

Meer omzet halen met je webshop, dat wil elke internetondernemer. Daarom wordt veel geld gestoken in het trekken van meer bezoekers naar de site. Daarnaast wordt er steeds vaker gericht actie ondernomen om het conversiepercentage van webshop omhoog te krijgen (bijvoorbeeld met A/B-testen). Maar er is nog een optie waar vaak niet bij stil wordt

» Lees het hele artikel

Zó optimaliseer je de header van je webshop

In Webshop | door

Wanneer heb jij voor het laatst een kritische blik geworpen op de header van je webshop? De kans is groot dat je er alleen bij de bouw van je webwinkel goed over hebt nagedacht. De header van een site krijgt namelijk vaak maar weinig aandacht. En dat terwijl deze bovenste balk de eerste indruk is

» Lees het hele artikel

Uitgestelde verkoop: een nieuwe bron van inkomsten voor webshops

In Webshop | door

Een slimme webshop heeft een back-up plan voor het moment waarop een product uitverkocht is en hoeft daardoor geen ‘Nee’ te verkopen. Stel je voor: een potentiële klant heeft na lang zoeken het product van zijn keuze in jouw webshop gevonden. Maar helaas, het product is uitverkocht. Dat komt soms voor, ondanks het zorgvuldig inkopen

» Lees het hele artikel

Show, don’t tell: laat klanten zien hoe goed jouw product is

In Webshop | door

Als webshop eigenaar kun je waarschijnlijk gemakkelijk vertellen waarom mensen jouw product moeten kopen. Jij weet immers alles over je product, en je bent er 100% van overtuigd dat het werkt. Bij veel webshops worden de voordelen van producten dan ook alleen in de productbeschrijving genoemd. Helaas is dit vaak niet genoeg om je klanten

» Lees het hele artikel

3 tips om de bedankpagina van je webwinkel te verbeteren

In Webshop | door

De marketing van een webwinkel stopt niet bij het binnen halen van websitebezoekers. Of na het behalen van een bestelling. De meest effectieve marketing zet je juist in ná de bestelling. Dit is dé kans om je nieuw verworven klant tot mond-tot-mond reclame te verleiden. En hem tevens te activeren tot herhaalaankoop.

» Lees het hele artikel

Webshop voor iedereen mogelijk

In Webshop | door

Er is nog steeds een gestage groei in online gebruikers en bezoekers. Daarom is het erg aantrekkelijk om een webshop te starten. Lees hier over de voordelen van een online winkel.

» Lees het hele artikel

Betere waardering van je webshop? Verhoog het aantal (sub)categorieën

In Webshop | door

Dat categorieën een handige manier zijn om producten in je webshop te ordenen, wist je waarschijnlijk al. Maar wist je dat je, door je producten zo nauwkeurig mogelijk te categoriseren, ook de klantbeoordeling van je webshop aanzienlijk kunt verbeteren? Uit recent wetenschappelijk onderzoek blijkt namelijk dat mensen meer winkelplezier ervaren in een webshop met een

» Lees het hele artikel

Productbeschrijvingen: bewaar het beste voor het laatst

In Webshop | door

In productbeschrijvingen worden alle positieve eigenschappen van een product vaak in één keer genoemd. Het ligt immers voor de hand om, als je eenmaal de aandacht van een potentiële klant hebt, deze te overtuigen door zoveel mogelijk ‘argumenten’ te noemen. Nieuw wetenschappelijk onderzoek toont echter aan dat dit lang niet altijd opgaat: vaak is het

» Lees het hele artikel

De drie drempels van online shoppers

In Webshop | door

Vertrouwen, verzendkosten en veiligheid. Als één van deze elementen niet in orde is, laten webshop eigenaren bestellingen liggen. Lees in dit artikel hoe je de 3 V’s inzet om je webshop optimaal te laten presteren.

» Lees het hele artikel

“Uw webshop hoog in Google door goede productomschrijvingen”

In Webshop | door

Veel webshop eigenaren worstelen met goede productomschrijvingen. Zeker wanneer het assortiment groot is en de tijd minimaal. Het is dan aantrekkelijk om standaard teksten te gebruiken die via je leverancier beschikbaar zijn. Echter is dit het domste wat je kan doen, want dit is heel slecht voor je business. In dit artikel leg ik uit waarom

» Lees het hele artikel