Totaaloplossing voor internet-marketing

Forresult biedt een totaaloplossing voor internet-marketing. Onze experts in online marketing helpen je graag de prestaties van jouw bedrijf op internet te verbeteren. Met onder andere marketingadvies, webdesign, zoekmachine-optimalisatie en conversieoptimalisatie dragen we graag bij aan jouw online succes.

» Lees meer over onze aanpak

Alle artikelen in: Online marketing

Gastblog » Wees de concurrentie voor: e-mail branche benchmark onderzoek

In Online marketing | door

E-mailmarketing is voor veel MKB eigenaren een onmisbaar kanaal om met klanten een relatie op te bouwen en de verkoop een boost te geven. Door de lage kosten en de eenvoudigheid waarmee je de lezer persoonlijk kunt benaderen, behoren nieuwsbrieven tot de inbound marketing strategie van veel bedrijven. Dagelijks worden dus continu nieuwsbrieven verstuurd. Hoe

» Lees het hele artikel

Gestaltpsychologie: hoe gebruik je de ‘Wet van continuïteit’ in webdesign?

In Conversie-optimalisatie, Marketing psychologie, Online marketing | door

We zien de wereld in patronen. Dit is een handig trucje van onze hersenen. Wanneer we alles als losse onderdelen zouden zien, zonder onderling verband, worden we gillend gek. Doordat we alles in patronen zien, kunnen we visuele informatie makkelijker verwerken. Dit fenomeen vormt de basis van de Gestaltpsychologie. Mateloos interessant én ook toepasbaar in

» Lees het hele artikel

Definities marketingbegrippen

In Online marketing, Webteksten | door

Hieronder vindt u een lijst termen die vaak in de marketingwereld worden gebruikt. Bij alle termen staat een duidelijke definitie van deze begrippen weergegeven. De lijst wordt steeds aangevuld door de marketingexperts van Forresult.

» Lees het hele artikel

Breinstrijd: aankoopgedrag is een afweging tussen pijn en genot

In Marketing psychologie, Online marketing | door

Wie achter de werkelijke behoeften, motieven, voorkeuren en gedachten van consumenten wil komen, moet in het brein kijken.  Aankoopgedrag van consumenten is te voorspellen door te kijken naar de breinactiviteit in drie verschillende gebieden, blijkt uit neuromarketing onderzoek.

» Lees het hele artikel

Search, experience en credence producten: hoe verkoop je ze het beste?

In Marketing psychologie, Online marketing | door

Verkopers beseffen vaak niet dat hun verkoopkansen hoger of lager worden door hoe zijn de producteigenschappen communiceren naar de consument. In het verkoopproces zijn de producteigenschappen vaak een speerpunt, zeker als het gaat om verkoop in een webshop. Volgens de Theory of Economics of Information (Darby & Karni, 1973; Nelson, 1974) hebben producten -of meer

» Lees het hele artikel

Kan jouw website rekenen op succes? Check het met de SOM-formule!

In Marketing psychologie, Online marketing, Website | door

Weet je waarom veel websites en webshops onsuccesvol zijn? Waarom ze rondzweven op internet zonder toegevoegde waarde? Of waarom ze geen nieuwe opdrachtgevers aantrekken? Nee?Geen man overboord,  Wij wel. We helpen je graag!  Het zit hem in de juiste aanpak en de juiste mentaliteit.

» Lees het hele artikel

Waarom is de mini-spaaractie van AH zo succesvol?

In Marketing psychologie, Online marketing | door

Deze week adverteert Albert Heijn groot met mini producten waarmee kinderen een eigen winkeltje kunnen beginnen. Met deze actie creëert AH merkvoorkeur bij kinderen. Hoe dat precies zit lees je hier en zie je vanavond op tv in Editie NL, in een item waar Jorik Heins aan meewerkte.

» Lees het hele artikel

E-mailmarketing: drie belangrijke do’s

In Online marketing, Webteksten | door

E-mailmarketing, zoals het versturen van nieuwsbrieven aan je klanten, kan je helpen nieuwe klanten te werven en bestaande klanten te behouden. Maar dan moet je het wel goed doen natuurlijk! Nog te vaak slaan bedrijven bij e-mailmarketing de plank mis door hun klanten te ‘spammen’ met onpersoonlijke mailings. Met de tips in dit blog voorkom

» Lees het hele artikel

Woonbranche ligt mijlenver achter met internetmarketing

In Online marketing | door

Consumenten kiezen steeds vaker om te kopen bij bedrijven die naast een winkel ook online aanwezig zijn. Dit is en wordt een belangrijke graatmeter voor consumenten. Bedrijven in de woonbranche laten hier kansen liggen, blijkt uit onderzoek. Zij maken onvoldoende gebruik van de mogelijkheden van internetmarketing of zijn zelfs online afwezig. Ben jij een ondernemer

» Lees het hele artikel

De toekomst van marketing: “Overtuig ons onbewuste”

In Marketing psychologie, Online marketing | door

Achterhaalde marketingtechnieken worden nog te vaak ingezet. Het idee dat consumenten bewust en weloverwogen keuzes maken is niet meer van deze tijd. Echter vormt dit nog wél vaak de basis voor marketinguitingen. Hierdoor scoren deze marketingcampagnes middelmatig. Marketeers moeten meer gebruik maken van inzichten uit de consumentenpsychologie om daarmee ons onbewuste te bereiken. Waarom en

» Lees het hele artikel