Alle artikelen in: Marketing psychologie

Gestaltpsychologie: hoe gebruik je de ‘Wet van continuïteit’ in webdesign?

We zien de wereld in patronen. Dit is een handig trucje van onze hersenen. Wanneer we alles als losse onderdelen

Breinstrijd: aankoopgedrag is een afweging tussen pijn en genot

Wie achter de werkelijke behoeften, motieven, voorkeuren en gedachten van consumenten wil komen, moet in het brein kijken.  Aankoopgedrag van

verkoopdeal

Search, experience en credence producten: hoe verkoop je ze het beste?

Verkopers beseffen vaak niet dat hun verkoopkansen hoger of lager worden door hoe zijn de producteigenschappen communiceren naar de consument.

som formule forresult

Kan jouw website rekenen op succes? Check het met de SOM-formule!

Weet je waarom veel websites en webshops onsuccesvol zijn? Waarom ze rondzweven op internet zonder toegevoegde waarde? Of waarom ze

Copywriting homepagina

De positieve kracht van negatieve referenties

Het verzamelen van referenties is goed voor je business. Wat veel bedrijven niet weten, is dat het opbouwen van vertrouwen

Waarom is de mini-spaaractie van AH zo succesvol?

Deze week adverteert Albert Heijn groot met mini producten waarmee kinderen een eigen winkeltje kunnen beginnen. Met deze actie creëert

De toekomst van marketing: “Overtuig ons onbewuste”

Achterhaalde marketingtechnieken worden nog te vaak ingezet. Het idee dat consumenten bewust en weloverwogen keuzes maken is niet meer van