ForResult – online marketing partner

Waarom is de mini-spaaractie van AH zo succesvol?

Deze week adverteert Albert Heijn groot met mini producten waarmee kinderen een eigen winkeltje kunnen beginnen. Met deze actie creëert AH merkvoorkeur bij kinderen. Hoe dat precies zit lees je hier en zie je vanavond op tv in Editie NL, in een item waar Jorik Heins aan meewerkte.

“Mama, ik wil bij Albert Heijn boodschappen doen en Coca Cola drinken!”

De mini’s van de AH zijn schattig, maar er is meer. Door kinderen al op jonge leeftijd in aanraking te laten komen met hun eigen Albert Heijn, creëren ze een voorkeur om ook de ‘echte’ boodschappen bij AH te willen kopen. Ook beïnvloed AH de merkvoorkeur van kinderen. Door ze te laten spelen met onder andere mini Coca Cola, Venz, Douwe Egberts en AH eigen merk producten groeit een onbewuste voorkeur voor deze producten.

AH mini's

Forresult in Editie NL op RTL4

logo Editie NLOm Nederland ze laten zien waarom de AH mini’s zo populair zijn, heeft Jorik meegewerkt aan een item van Editie NL. De uitzending was op donderdag 12 april.
» Bekijk de uitzending (online stream)

Over de auteur

Forresult - Online marketing partner

De medewerkers van Forresult delen hun kennis en ervaring met u. Praktische tips, nieuwe verkooptechnieken en succesvolle cases komen voorbij op ons blog.

Geplaatst in:

 

Wil jij meer leads via je site?

Wacht niet langer met het verbeteren van de conversie van je website, omdat je nu elke dag omzet misloopt.
Conversie optimalisatie is dé oplossing! Het is aan jou …

Ontvang het conversie informatiepakket