Waarom is de mini-spaaractie van AH zo succesvol?

Deze week adverteert Albert Heijn groot met mini producten waarmee kinderen een eigen winkeltje kunnen beginnen. Met deze actie creëert AH merkvoorkeur bij kinderen. Hoe dat precies zit lees je hier en zie je vanavond op tv in Editie NL, in een item waar Jorik Heins aan meewerkte.

“Mama, ik wil bij Albert Heijn boodschappen doen en Coca Cola drinken!”

De mini’s van de AH zijn schattig, maar er is meer. Door kinderen al op jonge leeftijd in aanraking te laten komen met hun eigen Albert Heijn, creëren ze een voorkeur om ook de ‘echte’ boodschappen bij AH te willen kopen. Ook beïnvloed AH de merkvoorkeur van kinderen. Door ze te laten spelen met onder andere mini Coca Cola, Venz, Douwe Egberts en AH eigen merk producten groeit een onbewuste voorkeur voor deze producten.

AH mini's

 

Forresult in Editie NL op RTL4

logo Editie NLOm Nederland ze laten zien waarom de AH mini’s zo populair zijn, heeft Jorik meegewerkt aan een item van Editie NL. De uitzending was op donderdag 12 april.
» Bekijk de uitzending (online stream)

 

4 reacties op “Waarom is de mini-spaaractie van AH zo succesvol?

  1. jamie leigh zegt:

    De mini’s zijn zooo schatig!
    De meeste willen fanta of coca cola
    maar die zijn ook wel (mijn mening he?)
    Erg leuk!
    Maar wat ik wou zeggen het is eacht
    een top actie!
    Xxxxxxxxx (mag dat wel?<)
    Hihi jl

  2. ton thuis zegt:

    Helaas, helaas!! De nieuwe folder ontvangen van AH met daarin de mini’s, kassaatje, en diverse kinderspeeltjes in de reclame.
    Gelijk maandagavond naar de winkel gegaan, het kan immers uitverkocht zijn na een paar dagen.
    Bij de infobalie werd mij verteld dat er pas in november de kinderspeeltjes, mini’s, kassa etc te koop zijn! Waarom dan in Godsnaam in een folder gezet als het er niet is?
    Fijne aktie hoor!!

  3. Nienke van Erkel zegt:

    hoi
    ik heet Nienke ik vind mini´s heel schattig
    ik heb het winkeltje en een paar mini´s ik heb er nog mniet veel maar dat komt nog wel
    PS:jammer dat het op houdt
    groetjes Nienke
    xxxxxxxxxxxxxx N.v.E

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*

Ik nodig je uit!

Ik nodig je graag uit om eens kennis te maken. In een telefoongesprek van 5 minuten kan ik je al vertellen of SEO past bij jouw bedrijf. Vaak duurt zo’n gesprek langer omdat ik graag al je vragen beantwoord. Ook kunnen we een afspraak inplannen om kennis te maken met een kop koffie of thee.


Wat heeft jouw voorkeur? Maak hier je keuze:

Ontvang een uitnodiging per mail   Ik word liever even gebeld


Privacy garantie
Je komt niet op een mailinglijst, je wordt niet door een callcenter gebeld.
Ik bel of mail je persoonlijk om kennis te maken. Erewoord!

Je mag ons ook zelf bellen op 053 43 44 555