Specifieke campagnes om jouw doelgroep te bereiken

Ongeveer 9,6 miljoen Nederlanders maken dagelijks gebruik van Facebook. Het bereik is enorm! En de mogelijkheden om specifiek te targetten zijn eindeloos. Dat maakt Facebook adverteren een ideaal middel om jouw (potentiële) doelgroep te bereiken!

Waarom zet je Facebook voor bedrijven in?

Waarom zet je Facebook voor bedrijven in? En wat wil je ermee bereiken?

Voordat potentiële klanten een product bij je kopen, doorlopen ze eerst een proces van know-like-trust. Ze moeten je eerst kennen, weten wie jij bent en weten wat je aanbiedt (know). Daarna zorg je dat ze meer willen weten over jouw interessante product (like). Als ze genoeg weten en jou als expert zien, vertrouwen ze erop dat jij de partner bent die de oplossing voor ze heeft (trust). Pas daarna gaan ze over tot actie (buy). Facebook werkt perfect om te zorgen dat mensen je bedrijf kennen, leuk vinden en het vertrouwen in jouw bedrijf krijgen.

Facebook Marketing

Facebook marketing is niet bedoeld om likes te verzamelen maar juist om mensen kennis te laten maken met jouw bedrijf en je aanbod (know, like en trust). Hoe beter jij weet wie jouw doelgroep is, des te winstgevender is Facebook marketing voor je. Het heeft niets te maken met ‘het plaatsen van berichten’ op jouw zakelijke pagina.  Dit levert veel meer op dan wanneer je uren besteedt aan gratis posts en hoopt dat je doelgroep jouw berichten voorbij ziet komen.

Facebook Advertising

Social media strategie

Voor effectief adverteren op Facebook start je met een social media strategie. De social media strategie beschrijft hoe en waarom je Facebook in gaat zetten. We bepalen de doelen, de doelgroepen waar we ons op richten en het type berichten. Facebook adverteren is heel gericht op een specifieke doelgroep en heeft één duidelijk doel. Jouw doel!

Facebook advertising, wat levert het op?

Waarom wil je adverteren op Facebook in plaats van via Google AdWords? Beide kanalen kunnen prima naast elkaar staan. Ze hebben andere voordelen, andere mogelijkheden en andere resultaten.

  • De focus bij Facebook ligt op de specifieke targeting. Je kan o.a. targetten op interesses, levensgebeurtenissen, opleidingsniveau en relatiestatus. Uiteraard kan je ook targetten op geografische ligging, leeftijd en geslacht.
  • Mensen die niet opzoek zijn naar jouw aanbod kan je enthousiast maken voor jouw product of dienst (know, like).
  • Met Facebook advertising kan je door de specifieke targeting met een klein budget veel mensen bereiken die voor jou relevant zijn.

Volledige controle campagnes

Dankzij advertentietracking en prestatiestatistieken kan je precies volgen hoe je advertenties in presenteren. Als een advertentie het niet goed doet, kan je deze uitzetten. Doet een advertentie het juist heel goed, kan je die extra budget geven. Zo maak je je advertenties steeds effectiever.

Facebook campagne in verkoopfunnel

Het lukt niet altijd om mensen direct te laten kopen via je Facebook campagne. Daarom wordt veel met verkoop-funnels gewerkt. Dit werkt als volgt: Je maakt een campagne voor een gratis product zoals een ebook, webinar of een video (know). Als mensen dit willen ontvangen, moeten ze hun e-mailadres opgeven . Jij kan ze via e-mailmarketing meenemen in je verkoopverhaal (like en trust). Van daaruit zorg je overgaan tot actie (buy).

pijl

Wil jij de kracht van Facebook marketing ervaren?

Wacht niet langer met het inzetten van Facebook advertising en zorg dat potentiële klanten jou via Facebook leren kennen.

Neem contact op
Gezien bij:
RTL4 logo
NOS logo
Editie NL logo
Volkskrant logo
RTL4 logo