Nieuwe websites van Forresult

Geplaatst op 26 november 2015 in Forresult | door

Doorlopend werkt Forresult aan de realisatie van nieuwe websites voor nieuwe en bestaande klanten. Wanneer wij een opdracht krijgen doen wij niet zomaar wat, maar inventariseren wij eerst waaraan de website moet voldoen. Daarbij kijken we niet alleen naar de technische aspecten en mogelijkheden, maar juist ook vanuit een marketingoogpunt. In een strategische sessie onderzoeken we het karakter van het bedrijf, bepalen we de invalshoek van de informatie en bekijken we op welke manier we de website zo conversievriendelijk mogelijk kunnen maken.

» Lees het hele artikel

Pixel Request: 1.000.000 euro met 2 miljoen pixels voor Serious Request

Geplaatst op 09 september 2015 in Algemeen | door

In 2005 wist een Amerikaan zijn riante studiebeurs van 1 miljoen dollar te vergaren met de milliondollarhomepage. Precies 10 jaar later starten wij hetzelfde principe om een studiebeurs voor kinderen in oorlogsgebieden bij elkaar te sparen. Voor 3FM Serious Request willen we op deze manier € 1.000.000 ophalen.

Via www.pixelrequest.nl geven we bedrijven en mensen zoals jij en ik de kans om pixels te kopen. We gaan daarin een stapje verder dan 10 jaar geleden. We verkopen een full-HD scherm (1920×1080 pixels; 2,1 megapixels) voor 50 cent per pixel. Zo is het voor iedereen haalbaar om een paar pixels te bemachtigen op pixelrequest.nl.

Helaas, onze actie voor Serious Request is alweer gestaakt. De NPO Radio-directie heeft ons laten weten dat “reclameruimte” in pixels te commercieel is voor 3FM Serious Request. Wij vinden dat erg spijtig, we hadden graag een mooi bedrag voor ze opgehaald!

» Lees het hele artikel

Ervaringen met Forresult: Touch of Matrix

Geplaatst op 30 juli 2015 in Forresult, Website | door

Vorige week lanceerden wij de nieuwe website van Touch of Matrix. Deze werd ontworpen en gebouwd door Forresult. Günther en Ria geven samen met Jorik Heins een tipje van de sluier over hoe zij het proces hebben ervaren.

Waarom hebben jullie gekozen voor Forresult?

Touch of Matrix: “We zijn al sinds 2012 klant bij Forresult, voorheen Marketingman. We hadden destijds een ander bedrijf opdracht gegeven om een website te maken en dat liep niet naar behoren. Jorik was toen bereid ons te helpen en dat hebben we zeer gewaardeerd. Dit verliep vlekkeloos en ons vertrouwen en de samenwerking zijn sindsdien gegroeid. Forresult regelt inmiddels ook onze hosting en nieuwsbrieven. Het was dan ook niet meer dan logisch dat we gewoon bij Forresult zouden blijven nu het tijd was om de website te vernieuwen.”

» Lees het hele artikel

Wat is beter: een mobiele of responsive website?

Geplaatst op 10 mei 2015 in Website | door

Is jouw website al mobiel-vriendelijk? Steeds meer mensen maken gebruik van een mobiele telefoon of tablet bij het bezoeken van een website. Voor sommige van onze klanten lopen deze cijfers op tot wel 55 procent! Laat je mobiele gebruikers dus niet links liggen. Een website die geoptimaliseerd is voor mobiel gebruik is vandaag de dag strikte noodzaak.

» Lees het hele artikel

21 april 2015: mobielvriendelijkheid wordt ranking factor

Geplaatst op 19 maart 2015 in Webshop, Website | door

Op 24 november informeerden we je al over de nieuwe mobile-friendly tag in de mobiele zoekresultaten van Google. De verwachting was dat het niet lang meer zou duren voor mobielvriendelijkheid ook een ranking factor zou worden. Inmiddels is het zo ver en hebben we belangrijk nieuws voor je SEO: Google heeft aangekondigd dat mobielvriendelijke sites per 21 april voorrang krijgen in de mobiele zoekresultaten. Let op, het betreft hier niet alleen verkeer op smartphones. Ook tablets worden gerekend onder mobiel verkeer.

» Lees het hele artikel

3 redenen waarom webformulieren niet converteren

Geplaatst op 18 februari 2015 in Conversie-optimalisatie | door

Een goed contactformulier is de sleutel naar een succesvolle website. Het formulier moet uitnodigend zijn om in te vullen en een goede flow hebben. Alleen dan willen websitebezoekers de moeite nemen het in te vullen. Want laten we eerlijk zijn, niemand houdt ervan om een formulier in te vullen. Ik niet. En jij waarschijnlijk ook niet. Het zal je dan niet verbazen dat een webformulier doorgaans de conversiekiller van een website is. Het is dé plaats waar geïnteresseerde bezoekers toch afhaken in plaats van zich kenbaar te maken aan je. In dit artikel bespreek ik de drie grootste conversiekillers van contactformulier en hoe je deze oplost.

» Lees het hele artikel

Redenen waarom jouw website niet succesvol is (en wat je eraan kan doen)

Geplaatst op 02 december 2014 in Conversie-optimalisatie, Zoekmachine optimalisatie | door

Heb je een website maar valt de respons tegen? En zou je een website willen hebben die wél nieuwe klanten of opdrachten oplevert? Dan is dit artikel een must read voor jou. Ik sta op het punt om je uit te leggen waarom jouw site niet succesvol is (en sites van je concurrenten wel). Ben je ook benieuwd?

» Lees het hele artikel

Google plaatst “mobile friendly” tag bij mobiele zoekresultaten

Geplaatst op 24 november 2014 in Zoekmachine optimalisatie | door

Er zijn honderden factoren die bepalen welke website hoog in Google staat, en welke niet. Nu steeds meer bezoekers websites bezoeken op smartphones en tablets (op websites van sommige van onze klanten loopt dit op tot meer dan 50%!) kun je deze doelgroep als website-beheerder niet langer links laten liggen. Dat vindt Google ook, en zodoende is het al langere tijd zo dat mobielvriendelijkheid één van de ranking-factoren is van de grootste zoekmachine wereldwijd.

» Lees het hele artikel

Eenvoudig structuur aanbrengen in je tekst met de vraag-antwoordmethode

Geplaatst op 06 november 2014 in Webteksten | door

Schrijf je regelmatig (internet)teksten voor bedrijven? Dan weet je dat het best lastig kan zijn om de structuur van je tekst te bepalen. Helemaal als je zelf niet veel af weet van het onderwerp waar je over schrijft. Gelukkig is er een handige methode die jou helpt structuur aan te brengen in je tekst: de zogenoemde vraag-antwoordmethode. In dit blog leg ik uit hoe jij met deze (verbluffend eenvoudige) techniek in een handomdraai een goede, samenhangende tekst schrijft.

» Lees het hele artikel

Zoekmachine-optimalisatie voor afbeeldingen. Hoe pak je dat aan?

Geplaatst op 04 november 2014 in Website, Zoekmachine optimalisatie | door

Hoe kom je hoog in Google met je website? Een logische vraag voor iedereen met een website of webshop. Als je hoog in de zoekmachineresultaten staat klikken immers veel meer geïnteresseerden naar je website dan wanneer je laag staat in Google. Er worden blogs vol geschreven over het onderwerp zoekmachine-optimalisatie, o.a. over optimalisatie van webteksten en linkbuilding. Maar er is meer wat je kan doen! Daarover vertel ik je in dit artikel meer.

» Lees het hele artikel

© 2005-2016 Forresult b.v Enschede | Algemene voorwaardenVacatures